Sv: Loksele passar den?
Den stora hästen har Hööks Tranemosele.
Jag vet inte nått om den, men till det priset och då enligt vad som står är det ju en bra sele?
Kostar 6 325 kr.
Ponnyn har Hööks Värmlandssele.
Har kollat på denna sele i en butik, stenhård och fula kanter!
Enligt "Thuja", och i den mån jag sett selen, så är den kass
Hööks säger att det är "svensk kvalitet" vilket får en att fundera hur bra svensk kvalite är egentligen!
Kostar från 3 625 kr till 4 525 Kr.
Börjes loksele.
Har jag i shettis storlek. Detta är en "kvalitetsprodukt från Sverige" enligt Börjes (ITE Komstad
Länk).
Men sömmarna är fult sydda (på min sele och även fler har sagt det) och den är lite klumpigt gjord (tex svanskappan är knölig
).
Annars är det rätt bra kvalitet på själva lädret, och beslagen är bra.
Ett stort + för att det sitter skuvar vid dragringen, så att man kan byta/ta bort draglädret!
Denna sele kostar från 3 395 kr till 4 245 kr.
Lillhästen i stav har en svensktillverkad sele.
Jag mailade dom förut, men slängde mailet och är nu inte säker på hur det var med den selen. Troligtvis så är den från samma företag Börjes köper in sina selar ifrån (ITE Komstad).
Så då är ju kvaliten lika, men lillhästen tar högre pris samt säljer naturfärgede selar.
De säljer även en loksele som troligen bara är ihop monterad i Sverige.
Källquist (säljer till bla Granngården) har samma bild så troligen säljer dom samma sele. Har hört att kvaliten är dålig?!
Bole(.nu) är nog inte så välkänt, men de har en mkt billig loksele!
Dock är tillverkning och läder utlänskt (indien) och när vi ringde rekomenderade säljaren Hööks Tranemosele eller Tärnsjös selar istället till stor häst! Så man kan ju undra hur den selen är. Ser inte inte mycket ut för världen i katalogen iaf!
Tyvärr har inte heller Bole lokselen på internet, bara i katalogen.
Kostar från 1 995 kr till 2 130 kr.
/Lisa