Lokal tävling

L

Lisso

Hur går det till på en lokaltävling? Är klädseln som på en regional? Får man ha med spöet under själva ritten? Nån som vet? :confused:

Sv: Lokal tävling

Du får inte ha spö när du tävlar dressyr. På framridningen får du ha spö.

break_a_leg skrev:
Har du grönt kort? Då borde du kunna TR, där står allt du behöver veta.

Det är ju inte säkert att man har grönt kort, även om man har tävlat regional. Är man t.ex. under 12 år (tror jag det är) räcker det att mamma eller pappa har grönt kort. Eller så är det kanske att man har följt med en kompis till Regionaltävling men själv ska tävla lokal för första gången och ska ta grönt kort. Ja. anledningarna är många till att man inte kan allt som står i TR.

Fortsätt att fråga alla ni nyfikna, hur ska man annars lära sig.

Mvh//LG

Lisso skrev:
Hur går det till på en lokaltävling? Är klädseln som på en regional? Får man ha med spöet under själva ritten? Nån som vet? :confused:

En tävling på lokalnivå går i stort sett till på samma sätt som en regional, dock skiljer det sig t.ex. på att man måste inte ha stövlar på lokalnivå. Det räcker med shortcaps och skor i samma färg och som någon redan har skrivit så får du inte ha spö annat än vid framridningen. Det finns säkert många fler små detaljer som man inte får respektive får göra men dessa måste man nog tyvärr leta efter i TR när frågan uppkommer. Själv klär jag mig likadant på lokaltävling som jag skulle göra på regional, vilket innebär att jag inte behöver fundera på det.

Mvh//LG

Senast ändrad:

Även om det är föräldern som har det gröna kortet så tycker jag att man ska ha ett TR inom familjen. Jag kan inte heller allt, men det är därför man har TR att slå i.

Skillnaden mellan lokal och regional tävling från ryttarens synpunkt är att i lokal får du rida utan sporrar om du vill och du får ha jodphurs+shortchaps utan fransar istället för stövel. Allt annat är precis likadant (utom att det får finnas högre klasser i regional förstås). Spö (och benskydd på hästen) får du bara ha på framridningen.

break_a_leg skrev:
Även om det är föräldern som har det gröna kortet så tycker jag att man ska ha ett TR inom familjen. Jag kan inte heller allt, men det är därför man har TR att slå i.

jag har grönt kort men ingen TR hemma... Man behöver ju inte ha det bara för att man har grönt kort?? :smirk:

....om du är osäker föreslår jag att du kontaktar din ridklubb- dom borde ha TR till förfogande för medlemmar.
Lycka till :D

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
593
Senast: Amanda_F
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Tävling Jobbat på många ponny-tävlingar, och jag har slutat räkna hur många gånger jag sett pappor lyfta in ponnysar tillsammans... Gärna...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
10 812
Senast: SiZo
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 344
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar