@sjoberga Men kom igen nu, det här börjar ju bli tramsigt. Det blir så uppenbart att du lever i en helt annan verklighet än många andra.
1. Du har tidigare på Buke beskrivit dig som höginkomstagare. Du har tidigare på buke beskrivit hur ni har hästar, hur ni reser etc etc. Du har många barn (poppis nu bland folk med pengar). Du väljer bra och schysst mat, väljer köttet noggrant. Du är priviligerad och lever ett liv HELT olikt det som exempelvis mina grannar lever. Man är inte mindre privilegierad bara för att man har många räkningar till följd av sitt privilegierade liv.
2. Det är INTE en halmgubbe att argumentera emot dig om att vem som helst kan flytta vart som helst. Du kom in väldigt kaxigt i tråden och uppmanar dem som inte trivs med att höra sina grannar att flytta till ett hus nånstans. Sen följer du upp med att det är ett val att bo i lägenhet. Fakta är att i dagens Sverige är det dem med pengar som kan välja där de ska bo, vi andra bor där vi kan. Det råder bostadsbrist på de flesta håll där det finns jobb.
3. Det är ett faktum att människor som INTE är privilegierade har en helt annan syn på vilka risker man kan ta och vilka möjligheter i livet man har. Att du väljer att låtsas som att det inte är så löser inga som helst problem alls. Du är inte liberalt cool när du bestämt hävdar att mina grannar minsann kan ta sitt pick och pack och flytta vart de vill, det är bara ignorant och nonchalant. Och pinsamt uppenbart att du inte är samhällsvetare eftersom du är uppenbart okunnig om de mekanismer som påverkar människors val och de strukturer vi lever i. Om du inte tror mig: kom och besök några av stockholms mest segregerade förorter. Träffa människorna som bor där, se hur de lever, se hur skolorna ser ut, prata med morsorna i tvättstugan. Du skulle bli chockad tror jag, med tanke på din bild av Sverige.
4. Du väljer dessutom att dra igång det här i en tråd där TS uttryckligen sagt att hon INTE kommer att tala med sina grannar utan att hon vill lösa situationen själv, i sin lägenhet. Du var inte den första att dra igång den eviga tävlingen om vem som minsann embracar och står ut med mest jävla stök från grannarna, men man måste ju liksom inte haka på.
5. Du och alla i den här tråden som tjatar om att vi som bor i lägenhet minsann måste acceptera att man får stå ut med störningar: ni har alla missat att även de som STÖR har valt att bo i lägenhet och således också faktiskt får ta lite hänsyn. Precis som att jag inte kan förvänta mig total tystnad kan inte min granne ovanför tro att han kan ha hög musik och stök och vrål fram till klockan två en tisdag. Punkt jävla slut.