Livförsäkring

Sv: Livförsäkring

Nej,jag har ingen livförsäkring på min hund,pga att han är en omplacering,och jag betalade endast 500:- för honnom..

Hög veterinärvårdsförsäkring har jag däremot!

Jag försäkrar mina i liv för köpesumman och sen efter de meriterats så höjer jag. Livförsäkringen är såpass billig så det tycker jag det är värt. Visst får man inte tillbaka sin hund om ngt händer men pengarna som man får täcker ju inköpet för en ny vän.

Ja, liv försäkringarna är billiga och jag har självklart ingen synpunkt på att man har det, de alra flesta har ju det för övrigt också.

Men jag väljer att efter de två första åren inte ha liv, mest för att jag faktiskt skulle tycka att det kändes "fel" att få ut pengar om min älskade hund dog...
Har dock liv på min häst, eftersom jag aldrig kommer att ha råd att köpa ny häst utan liv pengarna.
En valp kan jag alltid skrapa ihop till.
Men som sagt det är jag det, och har inga som helst synpunkter på att man har liv och höjer allt efter som man får meriter, var och gör som den känner för.

Uno är livförsäkrad till 15000kr och veterinärvårdsförsäkrad upp till 60000kr med fast självrisk på 1100kr och rörlig på 10%

Tyckte det handlade om så lite pengar per månad och som student vill jag känna mig säker på att jag kan göra allt i form av veterinärvård om det skulle behövas. Samt om hunden skulle avlida så skulle jag inte ha ekonomi att köpa ny hund utan utbetalning av livsförsäkring och utan hund vill jag aldrig mer vara :love:

Knapplån.

Jag har alla mina försäkrade med både livförsäkring och veterinärvårdförsäkring.

Olika belopp för alla hundarna, eftersom dom har olika marknadsvärden/inköpspris.

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka