Litterär frihet

alazzi

Trådstartare
Läser en deckare där man bor tillfälligt på Fårö och sen gör dagsutflykter till Stora Karlsö. Gör man verkligen det? Kollade på kartan och de ligger ju en bit ifrån varandra.
 
Kanske nördigt men jag lägger kartan här.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20230719_213438_Maps.jpg
    Screenshot_20230719_213438_Maps.jpg
    70,6 KB · Visningar: 67
Ja man kan göra en dagsutflykt till stora karlsö men det kräver två båtar och några mil i bil. Skulle gissa på ca två timmar enkel resa med bil då det är småvägar. Finns dom som pendlar dagligen från Fårö till Visby tex.
 
Fårösundsfärjan går dygnet runt, och det är strax över en timme att köra mellan Fårösund och Klintehamn om allt går som på räls. Man behöver vara i Klintehamn ca 08:30 för att komma med morgonturen ut.

Hem från Stora Karlsö är färjan tillbaka i Klintehamn innan kl 16, så det är inga problem för en utflykt.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 540
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag är ny linsanvändare och har bara använt linser i några månader. När jag provade ut linserna hos optiker så var det typ bara en sort...
2
Svar
39
· Visningar
1 592
Senast: Acto
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 470
Senast: Badger
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 194
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp