Liten hundbil?

Sv: Liten hundbil?

Volvo V50 är mitt tips. En liten kombi, fast en schäfer får mer än väl plats!
 
Sv: Liten hundbil?

Jag säger fortfarande Opel omega till dig, fast inte en MV6:a som jag har då du inte var så sugen på att ruinera dig på bensin. ;)
Men hundar kan du ju lasta i den. Som sagt jag kör enkelt runt med mina 2 + en schäfer bak i min.
Har tyvärr ingen bild på lastutrymmet på min, men hittade denna som säger lite i alla fall.

6717571988.jpg


Sen är det ju lätt en av de snyggaste kombibilarna som finns. :d
4041504080.jpg
 
Sv: Liten hundbil?

Jag har en Ford Mondeo -02, största bagaget i den klassen. Kanon att köra, men med automat som vi har så drar den lite för mycket, runt en liter ungefär. Beroende på vem som kör! :angel: Vi har även en Volvo 855, mycket plats där oxå men dyr att köra då det är en turbo.

Skulle nog satsa på en Opel om jag vill ha en större bil som drar lite, för inte så mycket pengar!
 
Sv: Liten hundbil?

tack för många tips, corollorna e fina! :) jag gilar ju volvo men tänkte om det fanns nån som inte drar så mkt bensin. peugeot e också fina bilar .. meganen hade ja inte ens tänkt på, måste kika lite närmare på en sån på jobbet, vi har mkt volvo och renault som vi målar, även wolkwagen, audi och skoda, att jag inte gillar audi och wolksagen är för at de krånglar nått enormt! Känner alltför många som råkat ut för det, och det är dyrt och svårt att fixa och ingen vill göra det... min pojkvän har en audi som krånglar som fan, han har lagt ut 15000 på att fixa den nu.. sen e de dyra i försäkring också om man jämför.
Och nej det gör inget att ni lånar min tråd ;)
 
Sv: Liten hundbil?

Och nej det gör inget att ni lånar min tråd ;)

Eftersom min NYA fina bil blev stulen efter 1½ vecka så är jag ute efter en ny..IGEN.:mad: Suck. Men det är ju faktiskt lite kul att köpa ny bil.:D
Någon som vill ge mig någon idè på vad man kan kika på? Snygg bil,inte "kantig" utan gärna lite "rundare" modell,kombi såklart.:idea: ?
 
Sv: Liten hundbil?

Ja har en nissan micra å får plats med min flatte å dp i den :) visst de är trångt, men de är ju en bil som inte drar nått =)
 
Sv: Liten hundbil?

He he,ja det har du rätt i. Fast jag är van med V6a så lite kan den allt få dra. he he. Var inne på Renault Megane,men finns dom bara som halvkombi?
 
Sv: Liten hundbil?

Renault Laguna är enligt Folksams tester 30% säkrare än medelbilen. Samma som Volvo V70. Så du bör nog ta en funderare på din Volvo, eftersom du hellre har hunden i skidboxen än i en Volvo V70.
 
Senast ändrad:
Sv: Liten hundbil?

Hon ville ha en Volvo V70 men skulle absolut inte sätta sin hund i en Renault Laguna. Dom är klassade som ungefär lika säkra, precis som jag skriver. Vilket då betyder att hon inte skulle sätta den i en Volvo heller eftersom det var säkerheten det hängde på.
 
Sv: Liten hundbil?

Min flat åker i baksätet med krocksele för det mesta, men han får även plats i bagaget på Nissan Primeran kombisedan. Dock rekomenderar jag väl inte Nissan (risken finns ju att hunden trillar ner genom rosthålen...), men kolla på kombisedanbilar av olika slag, du får ju inte in en bur ibagaget ioförsig... Däremot får du in bur om du fäller baksätet i en kombisedan. annars kan du ju skaffa en dieselkombi.
 
Sv: Liten hundbil?

Renault Laguna är enligt Folksams tester 30% säkrare än medelbilen. Samma som Volvo V70. Så du bör nog ta en funderare på din Volvo, eftersom du hellre har hunden i skidboxen än i en Volvo V70.

Har inte sagt något om säkerheten, jag tycker bara att alla Renualt är så otroligt fula. Men visst, mammas Renault Megané är nog det mest plastiga jag någonsin suttit i.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: attheedge
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 102
Senast: Bulldoozer
·
Fordon Funderar att ev byta bil till hösten. Har idag en Kia Rio 2016 och det är i den storleken jag tänker mig. Gärna SUV- aktig, men inget...
Svar
19
· Visningar
1 024
Senast: MissFideli
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
901
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp