Liten hundbil?

A

akktern

Nån som har tips på en lite mindre bil men som man ändå får plats med en hund i schäferstorlek i bagaget? ;) jag behöver byta bil så småningom och det skulle vara trevligt med en som inte drar så mkt ;) och är liten o smidig, men samtidigt snygg, många krav :P
 
Sv: Liten hundbil?

Måste du ha en liten bil?
Jag har en Opel Astra Kombi, den är billig i skatt, försäkring och den drar bara 0,7 liter/mil.
Den känns ganska liten för att vara en kombi, men jag vet att jag (om jag fäller baksätet) kan trycka in en säng på 120 * 200 och ändå stänga luckan.
 
Sv: Liten hundbil?

audi och wolkswagen e uteslutet, gillart inte de bilarna av olika orsaker, jobbar med bilar (lackerare) och det är inte de bästa bilarna om man säger så. :devil: nej måste väl inte just vara en liten bil men det finns många småbilar som är käcka men svårt att tänka sej hur de blir med hund i :) är så svårt att uppskatta utrymmet när man inte har hunden med o kan prova :p
 
Sv: Liten hundbil?

Renault Megane har störst golvyta där bak av bilar i den modellen. Ford focus ligger även den bra till. Meganen har så bra utrymme för den har inga hjulhus där bak. Det var ju faktiskt en smart person som skrev till en burtillverkare och frågade vilken bur som blev störst :D (i en mindre bil)
 
Sv: Liten hundbil?

Vi söker istället en stor bil, som drar lite. Stor bagage!

V70 eller Passat står det mellan :crazy:
 
Sv: Liten hundbil?

Vi har haft både V70 och Passat (Båda av nyare årsmodeller) och en 65+ kg hund fick bäst plats i V70'ns utrymme. Dom drog samma mängd också på ett ungefär, men Passaten var mycket roligare att köra.

Jag funderar också på val av bil just nu. Har tyvärr insett att den kombin vi har inte är tillräckligt stor om jag vill ha både hund och barn med mig :crazy:
 
Sv: Liten hundbil?

Vi har haft både V70 och Passat (Båda av nyare årsmodeller) och en 65+ kg hund fick bäst plats i V70'ns utrymme. Dom drog samma mängd också på ett ungefär, men Passaten var mycket roligare att köra.

Jag funderar också på val av bil just nu. Har tyvärr insett att den kombin vi har inte är tillräckligt stor om jag vill ha både hund och barn med mig :crazy:

Men åååh vilken bra bilkälla! :love:

Hoppas TS tycker det är ok att jag lånar tråden lite; men vi ska ha 2 hundar. Så det är viktigt att det är små hjulhus. Dvs att det inte snor så mkt av bredden. Vad tror du då?

Passaten är lite billigare = man får lite mer lyx för samma pengar som en V70

V70 = Ja det är faktiskt en volvo!
 
Sv: Liten hundbil?

Förra modellen av Renault Laguna. Maxyta. Inga hjulhus ö h t. Du får in en helbur. Annars är en äldre Volvo med grindar ett av de bättre köpen utrymmesmässigt.
 
Sv: Liten hundbil?

Kolla in Opel Astra Cosmo. Kombi, men ändå inte som en vanlig kombibil utan mindre.....och snyggare;)
 
Sv: Liten hundbil?

Jag har ju inte mätt på exakta centimetrar, men mitt ögonmått säger att det är i princip lika angående hjulhusen i V70 och Passaten. Det kan säkert variera lite mellan olika årsmodeller, men det brukar aldrig vara några stora siffror det handlar om.

Just när det gäller hundbur, hel, så tror jag att V70 passar bäst faktiskt. Ska man bara ha galler/grindar så spelar det ingen direkt roll eftersom utrymmena är ganska så lika varandra i storlek.

Men som sagt, jag log när jag körde Passaten på motorväg! Volvon kändes MYCKET tyngre och klumpigare att köra, jag tyckte det var lite svårare att parkera osv med den. Kändes oändligt mycket längre i kroppen, liksom. Men det är ju en vanesak.. Sambon fickparkerar lika bra med den som med en liten Golf..
 
Sv: Liten hundbil?

Har precis köpt en Opel vectra combi... Den drar bara 0,7 och är i övrigt väldigt billig.
Opel är en bra budgetbil eftersom de är billiga att köa och billiga att äga.
Vad skulle det vara för fel på audi och passat? Och i så fall vilka bilar skulle vara bättre?
 
Sv: Liten hundbil?

Vi har en skoda Felicia kombimodell, och vi får plats med en hund i schäferstorlek i bur plus lite extra plats för matkassar. Nackdelen med den bilen är att den är lite svår att köpa bur till om man vill ha det då den har en hög kant, vi special beställde den buren vi har. Den har ett lågt andrahandsvärde och man får en relativ ny bil för inte så mycket pengar plus att den drar 06-07 liter/mil. När vi bara hade ett lastgaller fick två schäfrar plats.
 
Sv: Liten hundbil?

Hi hi,jag har precis skaffat mig en Audi Avant, Combi fast en 2,8a med V6a så den är INTE att rekommendera,för gasar man på så blir det bara en virvel i tanken o sen är den slut.:eek:
MEN Toyota Rav4 gillar jag,hade -05an förut och den var super. Värt att kolla in!:)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: attheedge
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 102
Senast: Bulldoozer
·
Fordon Funderar att ev byta bil till hösten. Har idag en Kia Rio 2016 och det är i den storleken jag tänker mig. Gärna SUV- aktig, men inget...
Svar
19
· Visningar
1 024
Senast: MissFideli
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
901
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp