Liten hund som inte larmar?

CrystalStar

Trådstartare
Liten hund som inte larmar, finns de? Letar efter en ras som är relativt liten under 45 cm i mankhöjd och som inte har larmade i sig.

Jag har en bekant som har två norwichterrier som sällan skäller. Jag kan dock inte tillräckligt om rasen för att säga om det är rastypiskt.

Okej, det är en trimras eller? Låter ju bra. Har de många sjukdomar? Det brukar rinna ögonklegg på de eller så blandar jag ihop de med andra vita hundar.

Okej, det är en trimras eller? Låter ju bra. Har de många sjukdomar? Det brukar rinna ögonklegg på de eller så blandar jag ihop de med andra vita hundar.
Det är långhåriga hundar som ska borstas ofta för att inte få tovor. Man kan dock klippa ned dem om man vill ha mer lättskött päls. Dock fäller de inte.

Rekommenderar att du läser på SKKs hemsida och pratar med lite uppfödare. Havanaise är i grunden en frisk ras, men man måste ändå se till att man köper en hund från en seriös uppfödare med friska föräldrar.

Finns även facebook-grupper där man kan prata med andra havanaise-ägare.

Det är långhåriga hundar som ska borstas ofta för att inte få tovor. Man kan dock klippa ned dem om man vill ha mer lättskött päls. Dock fäller de inte.

Rekommenderar att du läser på SKKs hemsida och pratar med lite uppfödare. Havanaise är i grunden en frisk ras, men man måste ändå se till att man köper en hund från en seriös uppfödare med friska föräldrar.

Finns även facebook-grupper där man kan prata med andra havanaise-ägare.
Okej, tack för tipset! Ska kolla upp mer om rasen.

Har aldrig hört en papillion skälla... Så röstar på de! :)

Jag älskar pappisar och har såna sen över 25 år. Men visst kan de skälla.

Det är ju en ras som blir vad man gör dem till.
Mina har varit tysta IOM att jag lärt dem att så har jag velat ha det. Men de har inte varit tysta av naturen allihop.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 129
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 806
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 642
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 534
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar