Att besenji inte kan skälla är sant, men det betyder inte att de är stumma. De ylar/joddlar, och kan vara rejält högljudda när andan faller på.Bostonterrier, cavalier, bedlingtonterrier, chow chow (tik från 46 cm ), basenji (kan inte skälla).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att besenji inte kan skälla är sant, men det betyder inte att de är stumma. De ylar/joddlar, och kan vara rejält högljudda när andan faller på.Bostonterrier, cavalier, bedlingtonterrier, chow chow (tik från 46 cm ), basenji (kan inte skälla).
Whippet och italiensk vinthund skulle jag säga, om man gillar vinthundstypen. Vinthundar tycker jag överlag är "tysta" hundar.
@Voff @Jadzia @russinbulle @tuaphua @iNHALE
What?!
Har träffat säkert 25-30 papillioner i mitt liv, och inte en enda av dem har sagt ett pip, någonsin!
Vill inte alls ha en som har benägenhet att skälla.Fast alla hundar kan ju läras, genom lydnad, att inte skälla. Min kompis två jrt skäller inte överhuvudtaget för det får dom helt enkelt inte. Det tar ju tid och tålamod såklart, men nog går det.
Vill inte alls ha en som har benägenhet att skälla.
Thuapua. Jag märker inteligensen lättlärdheten i min som är hälfte papillon men han larmar mycket en ovana från tiken han växte upp med. Tips? Min andra hund skäller ju med och det triggar o han är ett hopplöst fall...
Förutom att den inte ska larma, vad har du mer för önskemål om hunden?
Vad vill du ha den till ("bara" sällskap, träna lite av varje, storsatsning mot SM i någon gren)?
Päls och pälsvård?
En hund som följer minsta vink eller är mer självständig?
Social eller reserverad?
Vek och mjuk eller lite mer "kaxig"?
Det finns säkert gapiga whippets också, men de är inte så många.
Vi har bichon havanaise nummer två i familjen. Första larmade aldrig men hon var inte uppfostrad av oss. Nuvarande larmar tyvärr men vi jobbar på det. Oroligt trevlig, glada och lättsamma hundar annars. Älskas av alla. Lätt att hitta hundvakt. Dom kräver pälsvård även om man håller dom nerklippta men vi har inte haft problem med ögonen men vi klipper bort hår runt ögon,tassar mm.Bichon havanaise är en liten ras som mig veterligen inte har speciellt mycket larm i sig. Beskrivs ofta som utmärka lägenhetshundar pga det.