Liten hjälp eng ett köpekontrakt!

S

Sassa

Jag sitter och skriver ett köpekontrakt som ska gälla mellan min kompis och den hon ska köpa hästen av. Jag har flera "riktiga" köpekontrakt till min hjälp, men jag har fastnat vid ett problem. Det är så att i köpeskillingen ingår en häst i byte + pengar. Hur ska jag skriva detta, ska man vara lika noga att beskriva DEN hästen som själva "köpehästen"? Och hur ska man formellt skriva att en häst och pengar ingår i köpetransaktionen??

Snälla hjälp mig så det blir rätt!!
Det är ganska bråttom, kontraktet ska vara klart idag. Jag fick förfrågan igårkväll om att skriva detta kontrakt...:smirk:

Sv: Liten hjälp eng ett köpekontrakt!

Jag ganska nyligen gjort ett liknande avtal. Det är istället utformat som ett gemensamt köpe och försäljnings avtal. Mellan två säljare/köpare. Bägge hästarna är noga beskrivna med värde och ev fel eller anmärkningar som finns på dem. Plus att det på den ena står att köparen ska då betala X antal kronor till säljaren för den ena hästen, det mervärde som överstiger den andra hästens värde.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 411
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 105
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar