Liten bildbomb

gul_zebra

Trådstartare
Jag knäppte lite nya bilder på marsvinen och kaninerna igår. Blev väl inga höjdarbilder precis, men man ser ju att de är söta iaf! :p

Här är Örjan
caca7e5c.jpg

1-11.jpg

Snigel
s.jpg

s1.jpg

Kurt
ku.jpg

ku1.jpg

ku2.jpg

Sv: Liten bildbomb

Kiwi
ki.jpg

Kotten
ko.jpg

ko1.jpg

ko2.jpg

Kotten fick på sig sele för att få skutta i snön... Då dog hon x)
ko3.jpg

Lite onda blickar kan få matte att ta av selen igen och strunta i att ta ut Kotten i snön :p
ko4.jpg

Kan knappt vänta till i sommar när jag ska bygga utebur, då kan Kotten få komma ut utan den jättehemska selen :D

Haha! :D
Kaninen var bara for sot nar hon "dog."

Jag gillade aven Orjan!
Snygg pals och hatiga farger (sager jag som inte kan sa mycket av margrisar).

Haha ohja, hon är skitsöt när hon dör :D
Örjan tackar, bockar och håller med ^^

:D

Sedan maste jag aven fraga, ar det ovanligt med albino marsvin? Kommer det med sjukdommar och sa?
Hur kommer det sig att han har svarta oron och framtassar, men aven roda ogon?

Nu fungerar tyvär inte alla bilder för mig men en del.
Kiwi var ju supersöt! :love:

Ingen aning, jag är urdålig på marsvinsfärger :p Fast jag har för mig att marsvin inte kan vara albino (hur nu är det möjligt, albino är man ju när man saknar pigment och det borde de ju kunna göra som alla andra :confused: ).

Det beror på att han inte är albino - alla vita djur med röda ögon är liksom inte det utan albino är rätt ovanligt, det brukar snarare ha att göra med blekgener och lite sånt tjafs och inte avsaknad av pigment ;) Kurt är nonself black himalayan :)

Oj jisses, det var alltsa annu mer komplicerat.

Aja, jag har sjalv bara fatt lara mig att albino = roda ogon.

Men tack for svar iaf! :)

Oj jisses, det var alltsa annu mer komplicerat.

Aja, jag har sjalv bara fatt lara mig att albino = roda ogon.

Men tack for svar iaf! :)

Folk tror även att vitpälsade djur (med svarta/blå ögon är) albino
eller rödögda = albino (oavsett vad pälsen har för färg)

Vita rödögda marsvin är inte albino utan en sönderblekt gul med röda ögon typ :p Man ska kunna hitta något strå i avvikande synlig färg på "albino" marsvin.

Albino genen är cc, det närmaste man kan komma det på marsvin är tex himalaya med typ cd, ch eller cr gen. De flesta vita rödögda marsvin man ser har en helt annan gen som skapar de röda ögonen ihop med den vita pälsen x)

Jag kan inte så mycket om kaniner...

...men varför dör hon?
Gör kaniner så när dom "vägrar" någonting?

Alla djuren var mycket söta!

Jag har ingen koll på hur kaniner generellt fungerar, men Kotten hatar helt enkelt selen :p

OK:)

Jag har en STOR längtan efter kanin/marsvin. Tyvärr är sambon allergisk och vi bor i lägenhet...så jag får vänta tills vi har råd att flytta ut på landet:(

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 118
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 357
Senast: Enya
·
Hemmet 3e tråden relaterad till hemmet och vi har inte ens flyttat in... 😅 men den här är lite generell också. Jo, jag läste nyligen (jag...
Svar
1
· Visningar
470
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Passar inte med min hund :(
  • Skällande hundar
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat