Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja så kanske det är! Sjukt svårt.Jag tror det är kombon silikon+lädertyp som avgör hur de blir. Har ett par som sätter mig löjligt fast i en sadel, men är hala som såpa i en annan. Blir lite svårt att avgöra vilka byxor man ska köpa då .
Märkligt! Är det tajts du har?@MiniLi Jag har Maya Delorez och mina är verkligen inte för klistriga utan väldigt "lagom". Dock rider jag ju i ridskolesadlar. Kanske är skillnad i mer "fräscha" sadlar?
Får testa att smörja! Bra tips!Har två par klistriga som jag använder vid hoppning som jag älskar men i dressyrsadeln är de en pina att rida i.
Har du testat att smörja in sadeln innan? Tänker att silicon inte fäster så bra på fett.
Märkligt! Är det tajts du har?
Jag har tre par, har dock bara ridit i två av dem men de klistrar båda två.. Man känner dessutom på silikonet att det är mer klistrigt än vissa andra märken..Japp, nu kommer jag inte ihåg exakt vad modellen hette men det är de utan bakfickor...
Tänker om du kanske fått ett måndagsexemplar?
Det låter ju bra!Mina var också så. Jag blev så irriterad att jag ställde mig i lätt sits för att slippa oljudet
X antal ritter och tvättar senare så lade de av att klistra och låta och nu är de mina absoluta favoriter. Så ska se om man möjligen kan hitta ett par begagnade nästa gång..
Jag tycker inte mängden silikon verkar avgörande, det är mer greppet som skiljer sig åt. Man känner med handen på silikonet om det känns mer slätt eller ”klistrigt”..Jag köper numera bara ridbyxor med mindre silikon. Jag hade ett par med mycket silikon och de byxorna gav jag bort. Jag gillar inte känslan.
Ja det har du rätt i. Jag har ett par Spooks byxor som har små ploppar av silikon. Det är ett mera torrt silikon. Ett annat par billigare byxor har mera kladdigt silikon.Jag tycker inte mängden silikon verkar avgörande, det är mer greppet som skiljer sig åt. Man känner med handen på silikonet om det känns mer slätt eller ”klistrigt”..
Hur är materialet på spooks ridbyxor? Är dem tunna och stretchiga eller är dem som ”vanliga” ridbyxor?Ja det har du rätt i. Jag har ett par Spooks byxor som har små ploppar av silikon. Det är ett mera torrt silikon. Ett annat par billigare byxor har mera kladdigt silikon.
Aj då! Jag som sneglat lite på ett par ridbyxor i det märket eftersom de är lite billigare än mina favoriter. Får hålla mig till de lite dyrare favoriterna ändå. De har, enligt min mening, en perfekt avvägning på silikonet.Maya Delorez
Jag tycker de är ganska fasta i materialet. Jag kan inte svälla ut i dem utan måste hålla mig till min storlek. De är inte så förlåtande i den aspekten.Hur är materialet på spooks ridbyxor? Är dem tunna och stretchiga eller är dem som ”vanliga” ridbyxor?
Funkar dem på sommaren ändå när det är 20°< ? Had redan börjat med mina tights när det är ca 14° å tycker det är lagom. Är dem värda pengarna isf?Jag tycker de är ganska fasta i materialet. Jag kan inte svälla ut i dem utan måste hålla mig till min storlek. De är inte så förlåtande i den aspekten.
Jag kan inte svara för alla Spooks byxor, utan det paret jag har. Däremot är de i väldigt fint tyg. Ett bra tyg. De är inte supertjocka, men heller inga tights-ridbyxor.
De är skitsnygga, så för mig värda priset. Jag är en hurven person så jag använder inte tights i någon större utsträckning.Funkar dem på sommaren ändå när det är 20°< ? Had redan börjat med mina tights när det är ca 14° å tycker det är lagom. Är dem värda pengarna isf?
Vet ej vad hurven är. Men ja skitsnygga är dem därav intresset av att köpa ett par. Aldrig provat dem men finns den nån ridbyxa med samma material att jämföra? Tycker CT va väldigt sköna om man kollar på materialetDe är skitsnygga, så för mig värda priset. Jag är en hurven person så jag använder inte tights i någon större utsträckning.
http://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=hurven I det här fallet gissar jag på betydelsen frusenVet ej vad hurven är. Men ja skitsnygga är dem därav intresset av att köpa ett par. Aldrig provat dem men finns den nån ridbyxa med samma material att jämföra? Tycker CT va väldigt sköna om man kollar på materialet
Korrekthttp://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=hurven I det här fallet gissar jag på betydelsen frusen