Lite tips från er som kan detta?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare elof01
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 656
E

elof01

Nu finns det säkert sjuhundra liknande trådar men jag hittade ingen så jag kör! :rofl:

Jag har i dagsläget en halvblodsvalack som jag trivs jättebra med. Men den senaste tiden har jag blivit jättesugen på att köpa/ta ett halvblodssto på foder och ta föl på denne.

Dock har jag ingen erfarenhet av avel. Har mycket erfarenhet av unghästar men ingenting alls av själva avelsdelen. Så jag vill ha lite tips från er som kan det här, lite vad man behöver tänka på innan betäckningen och under dräktighetsperioden, när stoet ska föla och de första dygnen.

Ni behöver ju inte skriva värsta avhandlaningen här nu men lite kortfattat vore jättesnällt :D

Sv: Lite tips från er som kan detta?

Väldigt kortfattat...;)
Köp boken "Att bli med föl". Det mesta finns med där.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 092
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 007
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 019
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka