Sv: lite tipps
hHha låter som jag
Köpte mej en Nikon D40, bilerna blir hemska
Inte kan det bero på mig. *hehe*
Jätte interessant diskussion, jag vill ju brara fota mina djur, inget annat.
och i de andra foto trådarna handlar det bara om bla bla blaha..
Jag har standard (eh, tror jag) (det som kom med iaf) objektiv.
Jag som inte är så kunnig tar bilder med auto..
Något jag saknar dock, är att jag hade velat kunna ta bra bilder på litet längre avstånd än med det objektivet jag har nu, vad ska jag välja då?
Och hur i helsike lär man sig kameran enklast?
Jag knappar och fotar, men inget verkar vara bra..
Många- många tar jätte bra bilder med samma modell av kamera, och jag som är tyvärr värdelös fotograf, får endast skit bilder, trots att jag verkligen försöker.. Vad gör jag för fel?
Jag vill ju verkligen få fina bilder, men det blir bara fel när jag pillar på kameran..
*kl*
Sedan är det fotografen som gör bilden.
Att köpa systemkamera, fota på "auto" och fota "hur som helst" utan att tänka igenom hur man fotograferar... tja, då får man garanterat inte bättre bilder än man hade fått med kompaktkamera.
hHha låter som jag
Köpte mej en Nikon D40, bilerna blir hemska
Inte kan det bero på mig. *hehe*
Jätte interessant diskussion, jag vill ju brara fota mina djur, inget annat.
och i de andra foto trådarna handlar det bara om bla bla blaha..
Jag har standard (eh, tror jag) (det som kom med iaf) objektiv.
Jag som inte är så kunnig tar bilder med auto..
Något jag saknar dock, är att jag hade velat kunna ta bra bilder på litet längre avstånd än med det objektivet jag har nu, vad ska jag välja då?
Och hur i helsike lär man sig kameran enklast?
Jag knappar och fotar, men inget verkar vara bra..
Många- många tar jätte bra bilder med samma modell av kamera, och jag som är tyvärr värdelös fotograf, får endast skit bilder, trots att jag verkligen försöker.. Vad gör jag för fel?
Jag vill ju verkligen få fina bilder, men det blir bara fel när jag pillar på kameran..