lite tipps

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: lite tipps

*kl*
Sedan är det fotografen som gör bilden.
Att köpa systemkamera, fota på "auto" och fota "hur som helst" utan att tänka igenom hur man fotograferar... tja, då får man garanterat inte bättre bilder än man hade fått med kompaktkamera.

hHha låter som jag:angel:
Köpte mej en Nikon D40, bilerna blir hemska:angel:
Inte kan det bero på mig. *hehe*

Jätte interessant diskussion, jag vill ju brara fota mina djur, inget annat.
och i de andra foto trådarna handlar det bara om bla bla blaha..

Jag har standard (eh, tror jag) (det som kom med iaf) objektiv.
Jag som inte är så kunnig tar bilder med auto..:o
Något jag saknar dock, är att jag hade velat kunna ta bra bilder på litet längre avstånd än med det objektivet jag har nu, vad ska jag välja då?
Och hur i helsike lär man sig kameran enklast?:o
Jag knappar och fotar, men inget verkar vara bra..
Många- många tar jätte bra bilder med samma modell av kamera, och jag som är tyvärr värdelös fotograf, får endast skit bilder, trots att jag verkligen försöker.. Vad gör jag för fel?:o
Jag vill ju verkligen få fina bilder, men det blir bara fel när jag pillar på kameran..:crazy:

Jag har lite olika kameror, ala Nikon. Favoriten just nu är en Nikon D200. Mitt favvo objektiv är en telezoom, Nikkor Afs 80-200/2.8. Ett annat jag gillar skarpt, om man inte vill ha zoom uan ett fast objektiv är 85mm.

Ett tips är att satsa på ett riktigt bra objektiv. objektivet gör väldigt mycket för bilden.

Dessa är fotade med antingen Nikon D200 eller D2Hs.
10-14.jpg

5-15.jpg

s1.jpg

03-1.jpg

5-19.jpg

I mörkare utrymme ex. ridhus kör jag 85:an 1.8
02.jpg

Har mest hästbilder så jag lägger in ett par såna också.

åå äntligen hittade du hit:) har väntat.. jag är så kär i dina bilder, kan titta på dom i evigheter.. och lite till:):love:
får ta och kolla lite mer på den kameran du har och hoppas jag själv får så fina bilder på min rottis kille som kommer 25 april:love:
tusen tack//_busster_

bilden som du tog med Canon EOS 400D (den första). hade du orginal objektivet då, eller köpte du huset för sig och objektivet för sig? gillar verkligen dina bilder:love://_busster_

bilden som du tog med Canon EOS 400D (den första). hade du orginal objektivet då, eller köpte du huset för sig och objektivet för sig? gillar verkligen dina bilder:love://_busster_

Tack!

Den bilden är tagen med standarobjektet som följde med kameran 18-55.
Har ett annat objekt 50-200.
Denna bilden är tagen med detta objekt.
2008-04-02004.jpg

Man ser ingen skillnad på bilderna, men är helnöjd med den första bilden jag visade.

Slänger med en bild som är tagen inomhus
2008-03-28001.jpg

Senast ändrad:

Tack:)
En kamera som ligger relativt lågt i pris som begagnad idag är ju Nikon D50 som är smidig att hantera och enkel att lära sig. Tar fina bilder med rätt objektiv och förare. ;)

hejsan! vet att detta är en gammal tråd men jag vill jätte gärna köpa en systemkamera.. har hittat en begagnad och vill höra vad ni vet om den; det är en Canon EOS 5000 med objektiv 38-76mm:) vore jätte tacksam för svar!!;)

Beror på vilken prisklass du letar i.
Jag själv gillar nikons kameror mycket och där rekomenderar jag D70 eller D50, ev D80. Dessa får man köpa begagnat och går att hitta från 3000 spänn och uppåt beroende på vilka objektiv som följer med.. Av de som säljs nya vet jag inte om jag kan rekomendera någon då de billiga tenderar att vara små, plastiga och krångliga (det sistnämnda eftersom de har tusen små inställningar som ska "underlätta" så att man slipper göra någonting själv).
Canons sida har jag ingen koll på.

Har en Canon Eos 350 D väldigt bra nybörjar kamera, den hade jag i början och har lärt mig ta bra bilder med dena väger inte så jätte mycket dom 400:an!

013_35899578.jpg

010_35899653.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 206
Senast: Fetaost
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 725
Senast: karl_h
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 567
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Hjälp mig bena ut detta. Vill jag egentligen ha två hundar? Min hund, en goldentik, är nu 5 år och jag har börjat fundera lite smått på... 2
Svar
39
· Visningar
4 828
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Räcker garnet?
  • Just nu funderar jag på... Del 3
  • Bojkott av butiker

Hund, Katt, Andra Djur