Lite skillnad va?

H

hästhandlarjävel

Jag älskar att få hem smala stackare och göda dom, missförstå mig rätt, jag tycker inte om att hästen är smal men jag älskar att få ge den ett trivsamt hem med mkt mat och se den ta skepnad i form av en rund och välmående häst.
Denna häst tog sig ganska snabbt. Idag är han ännu rundare och finare :love:
DSCN5124.jpg

P1000847.jpg

Sv: Lite skillnad va?

fyvale vad hästen såg ut innan, men bra jobbat. Vart kommer alla "sår" ifrån på första bilden?

dom brukar vara riktigt ärriga när dom kommer, troligtvis för att dom går med mkt blandade flockar såsom hingstar och valacker.

gissar på ca 6 veckor om ens det.

Vilken skillnad!

Men hur kommer det sig att du tagit hand om just dessa hästar? Var kommer de ifrån om du förstår? :)

Den första valde jag ut själv på bild, den andre fick jag bara hemlevererad efter ett kort samtal.
2 goa killar :love:

Ja, de verkar mysiga! :)

Men hur hade de kunnat bli så smala innan? Handlade det om vanvård?

Jag funderar lite eftersom jag har sett ganska många bilder här inne på hästar före och efter och innan her de sett väldigt smala, beniga och omusklade ut. Är det så många vanvårdsfall eller kan man hitta en sån häst på annons helt plötsligt? Inte lätt att veta för dig kanske, men ändå. :)

Nej det handlar om ren och skär SNÅLHET

har även köpt vanvårdsfall där det var så illa att polisen hämtade hästarna.

Härligt att se vilken skillnad! Du gör ett fantastsikt jobb och det ska du ha en eloge för :bow:

kl
Tänkte lägga in bilder på min, men jag är visst lite trög så jag fattar inte hur man gör :P

Riktigt bra jobbat med båda hästarna, det är verkligen stor skillnad ;)

Senast ändrad av en moderator:

Det som slår mig är inte bara skillnaden i vikt, utan även skillnaden i uppsyn! De har liksom fått "gnista" på bilderna efter! Det ser ut som att de fått mycket kärlek också!:bow:

delvis knapplån.

Tack alla :D
Mkt kärlek får dom, ibland undrar jag om man kan vara kär i sina hästar :p
Dom får mkt mat och har en ståendes leverans på minst 100kg morötter i månaden, det är uppskattat ;)

skulle haft fler hästar att visat men vet ej vart alla bilder finns.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 196
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 124
Senast: Juli0a
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 573
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 000

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka