lite saker jag reagerade på...

border_kelpie

Trådstartare
Hej

Jag har nu precis sett 1 avsnitt av ceasar och i detta avsnittet så var det en familj som inte visste hur dom skulle göra mott en hund som morrade vid mat... är det bara jag som blir såhär :eek:
Jag är bara 17 år men jag vet att det är bra att kunna röra hunden och kunna röra hundens mat .. det verkar som hundfolk i usa inte riktigt vet nånting om hundar eller hunduppfostring.. Jag säger inte att jag kan allt eller så men av dom programmen jag sett av usa's hundfolk har inte varit bra..

sen en annan sak..

såg precis ett "rädda djuren" program och där ville inte ett härbärge ta imott en 8 månaders rik..
dom tog hunden från ägaren som haft den sen valp och tog in den i ett annat rum och sen så började dom klämma och känna på henne och tiken gick undan och var väldigt osäker p.g.a att dom va helt främmande och sen bara lyfte dom upp henne ??! och hunden fick panik och p.g.a det så ville dom inte ta imott tiken...

va tycker ni om detta?

Sv: lite saker jag reagerade på...

Hej

Jag har nu precis sett 1 avsnitt av ceasar och i detta avsnittet så var det en familj som inte visste hur dom skulle göra mott en hund som morrade vid mat... är det bara jag som blir såhär :eek:
Jag är bara 17 år men jag vet att det är bra att kunna röra hunden och kunna röra hundens mat ..

?

Fast det är ju skillnad på att kunna identifiera att man har ett problem, och att veta exakt vad man bör göra för att avhjälpa problemet.

Hej

sen en annan sak..

såg precis ett "rädda djuren" program och där ville inte ett härbärge ta imott en 8 månaders rik..
dom tog hunden från ägaren som haft den sen valp och tog in den i ett annat rum och sen så började dom klämma och känna på henne och tiken gick undan och var väldigt osäker p.g.a att dom va helt främmande och sen bara lyfte dom upp henne ??! och hunden fick panik och p.g.a det så ville dom inte ta imott tiken...

va tycker ni om detta?

Om det är samma program jag har sett så tar dom inte emot hundar som är potentiella bitare.
Dom omplacerar alla hundar dom väljer att ta emot och resonerar så att det är bättre att låta en "bra" lättplacerad hund få en plats än en som är svårplacerad och skulle kunna bita ett barn.

Om det är samma program jag har sett så tar dom inte emot hundar som är potentiella bitare.
Dom omplacerar alla hundar dom väljer att ta emot och resonerar så att det är bättre att låta en "bra" lättplacerad hund få en plats än en som är svårplacerad och skulle kunna bita ett barn.

Såg också det där programmet idag och jag skulle gjort detsamma som de gjorde, dvs inte ta emot hunden.

Hundar som ar mataggressiva eller pa annat satt ar i riskzonen for att bita avlivas. Det handlar alltsa inte om att inte ta emot dem, utan att de inte vill adoptera ut dem. Vilket jag tycker ar ratt. Hellre att lata dem somna in, de har lidigt nog.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 290
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 802
Senast: fixi
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 600
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 473
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Dressyrsnack nummer 18