Lite hjälp hit tack

Sv: Lite hjälp hit tack

jag tror deep seat kan funka, är inte såå stor skillnad. prova! :)

ja den blir nog för rak tyvärr.

justhe glömde tillägga. Han är ju väldigt "urgröpt" strax under manken. Går detta att lösa med en fårskinnspad till han musklat på sig tro?

:bow:

hur vet jag om den är för böjd?

Ser ut att ligga lite långt fram... Vad var det för bomvidd?
Kan ju ha varit att den var för smal.

En fårskinnspad är en bra ide, för man får hoppas att hon musklar upp sig. Tror Röösli kan passa bra. Edinburgh/Wellington/Windsor också.

jo sadeln vill hamna där framme av sig själv när man rider med den så det var därför jag la den där.

OK, vad tror/tycker du om Centaurs tips?:bow:

Ser ut att ligga lite långt fram... Vad var det för bomvidd?
Kan ju ha varit att den var för smal.

En fårskinnspad är en bra ide, för man får hoppas att hon musklar upp sig. Tror Röösli kan passa bra. Edinburgh/Wellington/Windsor också.

bomvidd 2 var det

om jag har räknat rätt så blir det 78grader. Kan det stämma? :crazy: låter så lite

Ja, det kan stämma, för hon har ju knappt några muskler kring manken... Då borde väl inte Kentaur bom 2 vara för smal... Då var den nog för rak.

ok men om jag skulle köpa en jaguar tycker du då jag ska köpa en medium och ha padd under? Har en mattes padd hemma så det borde väl funka?

:bow: för all hjälp allihopa

Jag vet inte hur en Jaguar i mediumbom ligger på din häst. Visa mig det så svarar jag på din fråga då.
Du ska väl prova sadeln innan du köper? Och ta hjälp av en utprovare hoppas jag?

nu har jag pratat med sadelutprovaren och han kommer om en månad ( :eek: ).
Hursom haver. Han sa att jag skulle rida barbacka tills han kommer om jag är osäker på om nuvarande sadel passar.
Så till min fråga.
Jag provade en Prestige Golden Star för några dagar sedan. Bomvidd 36 så jag hade en rejäl fårskinnspadd.
Spännde gjorden i de 2 backre "flärparna" men sadeln åkte lika envist fram.
KAN det bero på att hästen är så pass dåligt musklad kring manken så alla sadlar åker fram?

:bow:

Det är större risk att sadeln glider fram omm man spänner i de bakre stropparna. Spänn i den första och tredje och se hur sadeln beter sig då, lägg gärna in en bild med, både med och utan pad.

Kentauren är för rak och passar plattare mankar. Inte alls rätt modell för den ryggen.

provade en cliff barnsby i stallet igår. Den låg faktiskt helt OK. Åkte inte så mycket fram osv.
Vad kan det bero på?

:banana:

Vet inte utan att se hästen. För bara för att sadeln inte glider fram så behöver den inte ligga bra... Men CB är ju rakare än Prestige, så du kanske behöver en rakare bom,.

Ser i profilen att du är i Halmstad nu? Du stod ju i vårt grannstall:confused:

Men då har du ju nära till D_K nu då:banana: Du kanske kan få hjälp:idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 607
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka