Lite frågor..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lilljessicah

Trådstartare
Jag undrar lite med aborter och graviditet. Jag har gjort abort förut och började fundera på hur stor chans det är att bli steril tex?
Hur långt gången måste man vara för att inte få göra abort öht??
Jag kommer säkert på mer frågor sedan,hade en himla massa i huvudet.
Tacksam för svar!:bow:
 
Sv: Lite frågor..

Jag undrar lite med aborter och graviditet. Jag har gjort abort förut och började fundera på hur stor chans det är att bli steril tex?
Hur långt gången måste man vara för att inte få göra abort öht??
Jag kommer säkert på mer frågor sedan,hade en himla massa i huvudet.
Tacksam för svar!:bow:

Om allt gick bra med aborten borde risken för att bli steri lav det inte vara så stor..? Kommer inte ihåg vilken som var "sista vecka för abort.." 16v?
Men BVC borde kunna hjälpa dig mer... eller är det MVC :o ? Ingen bra koll hade jag.... :D
 
Sv: Lite frågor..

Om allt gick bra med aborten borde risken för att bli steri lav det inte vara så stor..? Kommer inte ihåg vilken som var "sista vecka för abort.." 16v?
Men BVC borde kunna hjälpa dig mer... eller är det MVC :o ? Ingen bra koll hade jag.... :D

Tack för svaret! Jag funderade även lite på missfall. Hur långt in i graviditeten kan man få missfall?
 
Sv: Lite frågor..

De säger väl att det är vanligast under de första 3 månaderna... Men det kan ju naturligtvis hända senare också, men det är väl inte lika vanligt? Är förvånad att ingen av mammorna svarar :p ?

Jag försöker bara kommaihåg vad jag "lärt mig i skolan" och hur det varit för vänner i omgivningen....

.....ska du ha tillökning i familjen lilljessica...?;)
 
Sv: Lite frågor..

De säger väl att det är vanligast under de första 3 månaderna... Men det kan ju naturligtvis hända senare också, men det är väl inte lika vanligt? Är förvånad att ingen av mammorna svarar :p ?

Jag försöker bara kommaihåg vad jag "lärt mig i skolan" och hur det varit för vänner i omgivningen....

.....ska du ha tillökning i familjen lilljessica...?;)

Jag är också lite förvånad över att det inte är någon annan som svarat. Hmm...tillökning..det är lite komplicerat. Jag kan PMa om du är nyfiken;)
 
Sv: Lite frågor..

Man får göra abort fram tills 18e veckan.:eek:
Oj..
Då är frågan. När kan man tidigast kolla hur långt gången man är?
 
Sv: Lite frågor..

Jag vill jättegärna bli pm:ad :D

Om du vet att du är gravid så kan deboka in tid till ultraljud på en gång(har jag för mig) och då kan de mäta och se hur långt gången du är....

Gjorde själv en sen abort för ca 8 år sedan nu, inget att rekomendera :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 446
Senast: Modest
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 718
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 530
Senast: Hermelin
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp