lite frågor till er som kan hund

G

gosebus

jag funderar på att skaffa hund om sisådär 1-2 år... men jag tänkte att man kan ju inte vara ute i för god tid och fråga saker, eller?
:d
I alla fall så har jag mina favoriter keeshond och eurasier. Jag tänkte om det är någon här som har eller har haft en sådan och kan berätta lite ingående om temprament och vad de behöver för att vara lyckliga hundar?

Sv: lite frågor till er som kan hund

Kan inget om dessa hundraser, men jag ville bara säga att det är bra att du är ute i god tid! En guldstjärna till dig....
Tror dock det finns rasklubbar för "dina" raser, borde finnas via skk's hemsida www.skk.se
Ta kontakt med flera uppfödare när du bestämt ras och välj en du trivs med.

cherie här på bukefalos har en eurasier. :)

tror du jag vågar skicka ett PM och fråga lite saker?

Jaa, det tror jag. Hon är så snäll så hon berättar nog gärna lite :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 332
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 219
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård