Lite bilder från promenaden...

lakrits

Trådstartare
Tänkte jag skulle visa er lite bilder som jag tog från promenaden idag på min kille.

Till er som svarat i tråden där jag bad om råd när en hund drar kan jag säga att det gick toppenbra idag. Han förstod och gick brevid mig nästan hela tiden.....duktigt utan att dra.
Däremot blev det dragkamp i kopplet (han tar det i munnen och drar) vilket jag gärna tar emot tips om hur jag ska få han att sluta med.

Nåja..........här är bilderna på snyggingen Texas

IM000225.jpg
[/IMG]
IM000226.jpg
[/IMG]
IM000228.jpg
[/IMG]
IM000234.jpg
[/IMG]
IM000233.jpg
[/IMG]
 
Sv: Lite bilder från promenaden...

vilken söt en!

om dramkampen i kopplet så det bästa tipset jag har är att släppa.
det ska liksom inte vara kul att dra/bita i kopplet.

detta funkade jättebra på min tös.
men jag vet inte hur din funkar lös, är det lite si så där med det så var det kanske inte världens bästa knep ;)
 
Sv: Lite bilder från promenaden...

Tjusig! :)
Mitt råd när han tar tag i kopplet är att du stannar upp, vänta tills ni får ögonkontakt och säg nestämt Nej!
Det gjorde jag med min. Han lärde sig snabbt att släppa när jag stannade och nu tycker han inte alls att det är kul längre!
Lycka till.
 
Sv: Lite bilder från promenaden...

Trevliga bilder... Men.... det tog en bra stund att få ned dem med mitt gamla modem..... Det kanske hade räckt med en eller två bilder...

Dragkamp är roligt för de hundar som har kamplust. Det har din hund eftersom han tycker om att kampa i kopplet. Alltså skall du undvika att han får möjlighet till det om du inte vill ha kamplek med koppel. Om han ändå lyckas ta tag i kopplet och du inte kan bryta honom så är det viktigt att du inte kampar tillbaka... För det är kampen han söker... Ha någon annat som du kan kampa med. En trasa eller liknande.

När du är ute och går så skulle jag rekommendera dig att studera hunden hela tiden och när du ser att han är påväg att ta tag i kopplet.. antingen säga nej till honom (om han vet vad nej betyder) eller avleda precis sekunden innan.

Svårt att ge ett bra råd som fungerar... Det finns metoder som får din hund att aldrig vilja kampa med kopplet igen och det finns råd får din hund att sluta men det tar längre tid.

Om du har stora problem... rekommenderar jag att du tar hjälp av en instruktör som kan vara närvarande när du får råd och hjälp. Då får man oftast rätt hjälp till rätt hund.... om det är en duktig instruktör.
 

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 916
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 787
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 525
Senast: hundtant
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 175
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp