Lite beröm piggar upp..

Sv: Lite beröm piggar upp..

Now Evi, vi ska inte skita på varändra, there´s enough Bull Shit flying around this site.
Hoppas du och alla är väl.
Hej Emma :)

haha ja massa bull shit blir det.

Allt väl. Vi flyttade för ett par år sedan till ett litet större ställe norr om stan. Inte jättestort, bara 18 ha men det räcker till oss. Varit mkt jobb med att ställa iordning det.
Skall hälsa Emma från dig. Hon är stora damen nu, håller på att ta körkort.

Fick ju en liten grabb som nu är stallmäster ut i fingerspetsarna. Mockar stallet varje dag trots att han bara är 7 år. Blir lagom för honom att börja rida på den bruna gammelmärren till hösten.

Vi har tre hästar nu. Väntar två föl om någon månad.

Har du kvar gamla Amy? Bor du kvar på ditt ställe?

mvh Eva

Din nya stellet låter fint, 18hk. räcker gott, kan du fixa egen hö?
En 7 åring, gud vad tiden har gott.
Emma måsta vara snart färdig med skolen! Ska hon läsa till professor eller doctor??
Jo gamle Ami är kvar, hon bli 21 nu, lika pig och bestämt, bossa den nya, en finn 10 år brun häst som kom upp från Tyskland. Santee fick ja ta bort, kvickdrag, hans halv syster hade ljung problem oxå, samma med pappa, kunda vara en arvs gräer.
Sista 2 vinter har varit jobbig, funder att packa häster och flytta till Spain, ska flyga ner och titta runt lite.
Så med våren på gång är det gänska positiv.
Passa i den har tråd :D

Ja får vi ordning på de gamla kohagarna så kan vi använda vallen att ta hö. Dock är kohagarna igenvuxna så det är mycket jobb.

Emma satsar på läkare. Vi får se hur det går.

Har knöligt med kroppen men nu när våren kommer så mår jag bättre. Spanien låter som något vi kanske oxå flyttar till när lillgrabben blivit äldre.

Som du säger, våren har mycket positivt med sig. Passar i tråden.

Kl

Ytterliggare en grej jag tror bidrar till stämningen på western:
De flesta verkar känna, eller i varje fall ha rätt god koll på, varandra! :D

Sant, många nick har passerat förbi sedan gamla stallet.com tiden, tror det var 97 eller nått sånt.
Gamla uvar som en annan dör inte så fort. Även om de inte alltid skriver så frekvent på senare år så brukar de ha litet koll ändå.

mvh Eva

ja westernvärlden är ju rätt liten, vilket är rätt kul. Träffar ju allt som oftast bukefalister ute på olika arrangemang och mina allra käraste vänner har jag träffat här!

Vi får se till att ha några buketräffar vid sommarens arrangemang!:love: Vore skoj att träffa de man inte känner igen än.:idea:

Åldern och verk krippa på.
Jag för göra lite rekon där nera. Hade tänkt nära berg där på somern man kan komma höger upp och bort från värmen men varmt på vintern, som i Arizona.
Själv klart kan jag hitta ett stället för du komma ner.

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
20 914
Skola & Jobb Jag utbildade mig till statsvetare en gång i tiden och började arbeta inom kommunal näringslivsutveckling, på ett privat bolag som...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 767
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 065
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar