Lite beröm piggar upp..

fallon

Trådstartare
Jag skulle faktiskt bara vilja berömma alla på westernforum! jag rider inte western själv, men rider i westernsadel och tittar in här ibland. Finns mkt att lära och har också ställt frågor då och då. Alltid snabba och mkt kunniga svar:-) Känns rätt befriat från "är du dum eller??".

Sv: Lite beröm piggar upp..

Jag tycker det är fashinerande att en anonym åsikt på nätet har mer tyngd än veterinärer, tränare och yrkesfolk. Det finns dom som kan en hel del men det är ännu fler som inte har en aning om vad dom pratar om men som ändå gärna delar med sig av sina åsikter och sedan läser man svar som ... tack för det kloka svaret...

Jaha, då blev man dummerjöns i varje fall då:-) Var ju då inte min mening att riva upp en debatt om att folk hellre vänder sig till buke en experter. Vilket jag ibland själv kan förvånas över. Speciellt när det gäller sjukdomar och skador. Kände mig trött på all kyla och is och postade bara en , vad tanken var, positiv tråd.

Jag håller med, tycker stämningen generellt sätt är bättre på western än övriga forum. Om inte annat är det helt okej att man faktiskt gör på lite olika sätt och har hästen till annat än just westernridning. Dessutom är det okej att ha en lite annorlunda häst, som kanske inte är en stjärna att rida ;)

Dom FLESTA westernmänniskor är trevliga och det finns en hel del kunnigt folk härinne!

Sen finns det förstås en del som måste gnälla med:p

Jag tycker att det var en helgo tråd du startade, alltid roligt med positiv anda!:love:

*kl*

Som på alla forum finns det besserwissrar och folk som slår sig för brösten men även många som har stor kunskap och som gärna delar med sig - på både bra och dåliga sätt. :)

Det gäller såklart att man kan sålla lite och inte lita till hundra på den allvetande buketippen, men man kan också lära sig mycket och dela med sig av sina olika erfarenheter med andra.

Jag är säkert en sån som svarar tvärsäkert i många fall men då är jag också tvärsäker i dom fallen :D Det betyder INTE att jag inte kan ha fel (;)) och det viktiga är väl att man inte är otrevlig i onödan och att man kan erkänna om man går över gränsen (den är olika för alla) och kan be om ursäkt om man trampar någon på tärna utan att mena det - det har jag gjort flera gånger. Men även att stå för vad man tycker och INTE be om ursäkt för det om man är hövlig i sina uttryck.
Dessutom KAN man inte alltid vara överrens om allt och i många fall betyder det faktiskt inte att någon nödvändigtvis har fel eller rätt!

Ett forum ska användas till det det är menat och inte som ett 100-% uppslagsverk eller som substitut för sunt förnuft.

Jag tycker detta var en trevlig och uppmuntrande tråd, och jag tänker ta åt mig lite av det också eftersom jag också är en del av westernforumet :D

Jaha, då blev man dummerjöns i varje fall då:-) Var ju då inte min mening att riva upp en debatt om att folk hellre vänder sig till buke en experter. Vilket jag ibland själv kan förvånas över. Speciellt när det gäller sjukdomar och skador. Kände mig trött på all kyla och is och postade bara en , vad tanken var, positiv tråd.

Tro inte non se dig som dummerjöns.
Har på Western är folk mer intresserad i upp kommenda tävlingar, väggledning till träner ock uttrusting, och inte i argumentiv bråk som finns i vissa andra tråd.
Det kan man se som gänska positiv.

När man läser saker som... Min veterinär sa detta... men det kan väl inte stämma... vad tycker ni??? Sedan läser man godtyckliga åsikter och trådskaparen svarar...-ja så måste det ju vara förstås, min vette kan ju ingenting jämfört med anonyma åsikter på nätet.

Men nu blandar du nog ihop saker, låter inte som något som du läst på western-forumet? Två återkommande frågor på forumet som skulle kunna få liknande konsekvenser är väl om val av sadel och frågor från nybörjare om hur man ska lära sig rida western... Och där tycker jag svaren oftast är enhälliga: "Be om hjälp, inget som går att lära ut på ett forum"

Snarare hoppas jag att detta forum kan avskräcka en del som annars hade köpt skitsadlar, struntat i att kontakta tränare o.s.v. Sedan är det upp till var och en och inte svälja allt som sägs med hull och hår... Jag tycker det är värdefullt att kunna få tips om utrustning som jag själv inte provat, läsa andra, mer erfarnas tankar om avel eller helt enkelt bara höra vilka som ska på vilken tävling eller följa andras träningsframsteg. Perfekt då man är ensam i stallet och inte får den sociala biten tillgodosedd varje dag...

Kul att TS skapade denna tråden:)

Det positiv har på western är att man kan väder sina åsikter utan att bli censered som kan hander på ändra tråder.
Ett litet Fristad där man behöver inte gå i ängslen för en översittenda daggis fråken brevid sandlåda:
Aja-Baja, är du inte snäll för du inte lika.

Kenneth har like mycket rätt med sina åsikter som alla andra.
Gilla jag inte det kan jag strunt i det.

När man läser saker som... Min veterinär sa detta... men det kan väl inte stämma... vad tycker ni??? Sedan läser man godtyckliga åsikter och trådskaparen svarar...-ja så måste det ju vara förstås, min vette kan ju ingenting jämfört med anonyma åsikter på nätet.

Det du tar upp här skulle du gott och väl kunna starta en tråd om, liggande under "hästmänniska, hästvård, hästhantering osv" då det gäller alla som har en häst, tillbringar tid med en häst och samtidigt kommer i kontakt med forum där erfarenheter byts. Där bör du ju få många svar om varför man bryr sig om att fråga på buke och hur man sedan gör när man fått ett svar. Jag skulle absolut gå in och ge dig min syn på saken och hur jag personligen gör när jag luftar/bollar med folk i trådar på forum.

Denna tråden var inte menat att skapa den diskussionen och därför vill jag inte inbjuda till att det fortsätter genom att haka på din frågestälning mer än med detta svaret. Jag hoppas du tolkar detta rätt förövrigt och att du läser in det helt rätt, på samma sak som jag menar det när jag skriver. ;)

Liknande trådar

Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
20 914
Skola & Jobb Jag utbildade mig till statsvetare en gång i tiden och började arbeta inom kommunal näringslivsutveckling, på ett privat bolag som...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 767
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 065
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar