Listor skk

falukorw

Trådstartare
Vet någon om man kan få tag på en lista där alla hundar med en viss ärftlig sjukdom står med? Har dom det på SKK? Går det att beställa därifrån eller finns det rent av på nätet?

Sv: Listor skk

Skulle tro att det möjligtvis är rasklubbarna som har dessa listor om du har tur.

Alla rasklubbar har det inte och dessa listor är knappast fullständiga eftersom de bygger på att ägare skickar in till klubben att deras hund är sjuk..

Förutsätter nu att du inte pratar om hd, ad, pra/katarakt etc. eftersom dessa går att kolla upp i avelsdata/rasdata om man inte kikar igenom en massa stammar i hunddata

Dv.schnauzer, är ute efter hjärtfel som jag hört ryktas finns i ena hundens stamtavla... :crazy:

Ring och snacka med ar. De brukar vara kunniga i linjer och stammar och kan kolla upp det åt dig.

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 657
Senast: Puffindog
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 441
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 425
Senast: Vicks
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar