Linksbury Royalist

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Anzzie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 176

Anzzie

Trådstartare
Jag funderar på att betäcka mitt welshsto e. Simberg Senator med Linksbury Royalist.
Nån som har nåt att berätta om honom eller hans avkommor??

Skulle vara roligt att höra:)

Sv: Linksbury Royalist

Hejsan, vi har en valack e. Simberg Spinner u. Simberg Honey Bunny och hon är e. Linksbury Royalist. Han är supertrevlig i psyket o artar sig bra med ridn(dressyr). Det borde vara en bra hingst då jag hört mkt gott om Honey Bunnys avkommor..Lycka till!

Har du frågor om Royalist så kan du ju alltid höra med Ylva Lindh på Simbergs Stuteri, hon ägde honom under ett par år. Själv red jag honom under fyra månader och blev mäkta imponerat över hur snabbt han lärde sig. Det gick från knappt riden till placeringar i LC och LB i dressyr på två månader. Han älskade hoppning och placerade sig i det också tillsammans med Maja Boreson under samma tidsperiod. Otroligt lugn och lätthanterlig pålle.

Jag funderar på att betäcka mitt welshsto e. Simberg Senator med Linksbury Royalist.
Nån som har nåt att berätta om honom eller hans avkommor??

Skulle vara roligt att höra:)
Jag har fött upp en avkomma efter han. Dom blir topenbra. Alla som jag har stött på har varit jättebra. Ylva ägde även Senator. Vad har du mer i stammen på ditt sto?

Min kompis födde upp en godkänd hingst efter honom, och jag hade en avkomma efter den hingsten.

Väldigt trevliga hästar, båda två.

Tråd-lån.

Jag vet att tråden är lite "gammal", men vi kanske kan damma av den lite?? :angel:

Undrar bara om det finns ngn som har ngr bilder på Linksbury Royalist - har inte lyckats hitta mer än 2 på nätet :confused: finns det ngn som har bild/er & vill dela m sig, eller vet ngt bra ställe som man kan hitta fler på så mottages detta tacksamt!!!

Jag är sugen på att betäcka mitt sto m honom i år... :love:

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 718
Senast: ildiko
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 874
Senast: LiviaFilippa
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 227
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 658
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka