Linimentspray

Balahé

Trådstartare
Har någon här använt liniment i sprayform till sin häst? Såg det på E*o när jag var där för ett tag sedan men minns inte vilket märke det var. Har ni provat det som finns på E*o? Vad tyckte ni om det? Är det värmande, kylande eller dubbelverkande? Vet ni något annat värmande liniment i sprayform?
Använder just nu liniment dagligen och är så trött på att inte få bort det från fingrarna (blir inte färdig att ta på mig handskarna).

Sv: Linimentspray

Man måste ju iaf massera in det tycker jag. Men det är lite lättare att finfördela sprayen innan man masserar. Just den du pratar om har jag inte testat.
Men tycker man flytande är jobbigt att applicera utan spay kan man hälla över det i en sprayflaska, typ blomspruta eller likn.

Jo, jag funderade också på det där med masserandet. Fast det kan man ju i värsta fall offra en borste till kanske. Just nu har jag en gelvariant som är jättebra, utom just att det är ett elände att få bort från fingrarna, trots diskmedel.

Smidiga plasthandskar går annars att köpa lite varstans är suveräna att ha när man använder liniment eller kyllera, slipper att få det fast på fingrarna:)

Har någon här använt liniment i sprayform till sin häst? Såg det på E*o när jag var där för ett tag sedan men minns inte vilket märke det var. Har ni provat det som finns på E*o? Vad tyckte ni om det? Är det värmande, kylande eller dubbelverkande? Vet ni något annat värmande liniment i sprayform?
Använder just nu liniment dagligen och är så trött på att inte få bort det från fingrarna (blir inte färdig att ta på mig handskarna).

Vi har skaffat "Cool on track spray" som funkar väldigt bra efter tävling och träning.Kyler först och värmer sedan,går att ta på transportskydd efter sprayning,det är det enda linimentet som det gör det med.
Pass upp bara för det är karens på det så man kan inte ta det under ett meeting.

Lättflytande liniment brukar jag slå över på en sprayflaska eller så kan man använda en sådan där liten gummi-massage borste att massera in det med. Plasthandskar är ett måste för mig om jag använder gel för jag verkligen avskyr att få det på fingrarna. Tar man av plasthandskarna försiktigt går de att använda flera gånger även om det står att det är engångs

Svarar flera.

MissFideli; du har PM om affären.

skojna; jag skall kanske titta på det. Karens bryr jag mig inte om då vi inte tävlar.

Övriga; jodå, jag vet att det finns plasthandskar att köpa lite varstans. Det svåra är att bli färdig att använda dem:D Hemska tanke, jag får kanske ta mig i kragen och göra det:eek:

Jag har radital till min som jag sprayar på... Men masserar ändå in det efteråt..
Fördelen är att man får det på större yta utan att det går åt extrema mängder.
Sen har jag inte tänkt på hur det är värmande/kylande, men det blir kallt mellan fingrarna, så det kyler iaf först.. Sen kanske det blir varmt vad vet jag.. ;)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 621
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
26
· Visningar
2 492
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 195
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 976
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka