B
brosen
Varför smörjer ni in hästarna med Liniment efter hoppning?
Har jag aldrig gjort å hon har då aldrig blivit skadad av de!
Har jag aldrig gjort å hon har då aldrig blivit skadad av de!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jag med... just på samma sätt som den jag citerar.Smörjer ALLTID mina hästar med linement på rygg, frambenen (inkl. knä) Bakknäna + bakhasor och kotor. Detta gör jag endast efter hoppning. Motverkar spänningar och ökar blodcirkulationen.
Jaha okej..Men jag har ridit min häst hårt i ett år nu och har aldrig haft en svullnad lr ngt liknande
jag har ridit med hjälm under alla år jag ridit men aldrig ramlat av och slagit i huvudet, men den dagen det händer så är jag glad att jag har hjälmen.
Samma sak men linimenten. Min ponny smörjde jag aldrig in med liniment eller ngt efter hårda pass och han fick heller aldrig ngr skador eller så, men en dag kanske det händer.
Jao..men jag tänker inte stå å köpa en massa liniment, för en liniment flaska kanske räcker 1-2 månader beror ju på, för dom e ju inte direkt billiga!
Okej, så det är där skon klämmer alltså.
Ja det är ju friviligt så
Jaha okej..Men jag har ridit min häst hårt i ett år nu och har aldrig haft en svullnad lr ngt liknande
Jao..men jag tänker inte stå å köpa en massa liniment, för en liniment flaska kanske räcker 1-2 månader beror ju på, för dom e ju inte direkt billiga! De e ju annat med en hjälm för den kan man ha Länge!!
Å andra sidan, är det en billig försäkring, du kan förebygga att något händer. Men som sagt, det är upp till var och en.
Jo det e ju de, men jag har en massa Liniment hemma nu, en som jag känners häst dog så att jag fick en massa Liniment av henne! Typ 2 flaskor flytande, åsså 5 kylbalsma
Japps, spry liniment är mkt bättre, det räcker längre! Tkr jag iAF!!!