Lindor...?

Okej. Så det kan vara bra att ha lindor när man tränar hårt? Och på natten efter att man har tränat hårt?
Tänkte att jag kanske skulle börja men det. Ska jag köpa flecee då eller? Till ridning och natten?

jag lindar bakbenen (gallor)
har tidigare lindat med paddar o fleece över.
lindar nu utan paddar o med fleecelindor, lindar ner över kotorna. har arnica under

Jo det har gått bra men eftersom det är så många som rider med det så har jag tänkt att det säkert finns en anledning, och nu när jag har hört den och tyckte att det verkade rimligt så bestämde jag mig för att jag kanske skulle börja med det.

Brukar linda fram vid markarbete. För att det ger bra stöd. Och vid markarbete (bara bommar, nåt litet hinder) är det inte så mkt hon kan slå i, som ex i skogen el vid hoppning då hon har senskydd på sig.
Har alltid lite kraftigare o tjockare elastiska ridlindor då. Tkr INTE om såna smala superelastiska lindor.

Har lindat med tjocka fleecelindor (stallbandage) över natten i periodvis då hon varit tjock i benen. Har nu köpt snabbandage som ska ersätta lindorna :)

Sen om hon är gallig el tjock i ngt ben så jag bara skrittar el rider lugnt, kan jag linda med fleecelindor under ridturen för att stimulera blodcirkulation i benet osv.

Annars har jag skydd vid ridning, i hagen har hon absolut inga lindor. Skydd i transporten oxå.

Brukar linda m stallbandage efter tävlingar oxå eller om hon gått "extremt" hårt ngn gång.

Liknande trådar

Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
914
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 319
Utrustning Någon som vet? Hittar gamla trådar här på Buke om snösulor av olika slag. Många rekommenderar ”Joursulan” men dessa verkar ha försvunnit...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: WildHorse
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
715
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur