Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*Lisa* skrev:Tycker att man ska använda sånt så lite som möjligt.
Använder man det hela tiden så lär sig hästen att det inte
gör ont när den slår emot. Hur går det då när man tar av dem?
Hästen ska lära sig att hålla koll på sina ben.
mackan skrev:Det var väl lite väl mycket generalisering kan jag tycka. Nu har ju lindor under dressyr arbete inte med detta att göra. Man lindar i förebyggande syfte för att stödja och öka cirkulationen i hästens ben när man ber den om ansträngande arbete.
mackan skrev:Det var väl lite väl mycket generalisering kan jag tycka. Nu har ju lindor under dressyr arbete inte med detta att göra. Man lindar i förebyggande syfte för att stödja och öka cirkulationen i hästens ben när man ber den om ansträngande arbete.
Lully skrev:Varför skulle annars de flesta inom dressyren på högre nivåer använda det? För att det är snyggt eller...?
*Lisa* skrev:Tycker att man ska använda sånt så lite som möjligt.
Använder man det hela tiden så lär sig hästen att det inte
gör ont när den slår emot. Hur går det då när man tar av dem?
Hästen ska lära sig att hålla koll på sina ben.
Håller med Immer:
Att rida med lindor under träning är upp till var och en, själv tycker jag det är fullständigt onödigt.
JappLully skrev:Nu tror jag inte att Mackan menade att hästar inte klarar av vissa rörelser utan lindor, för visst gör de det. Men det kan vara bra med ett extra stöd och värme. Varför skulle annars de flesta inom dressyren på högre nivåer använda det? För att det är snyggt eller...?