- Svar: 106
- Visningar: 10 709
Niklas Lindbäck kommer inte till start på EM i fälttävlan. Det efter att han anmälts till Svenska ridsportförbundets disciplinnämnd rörande otillåten hantering av häst.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då hoppas jag att h*n anmälde det.Lite olika från stall och stall, men inte hästvänlig hantering kort sagt.
Vem ska man anmäla det till?Då hoppas jag att h*n anmälde det.
Fast är det verkligen nåt man är intresserad av om tränaren betett sig så illa mot ens häst att man ens överväger att anmäla??
Man kan ju vara nöjd med sina träningar även om man inte vill att tränaren rider hästen igen. Det är väl inte konstigt att det är en sak man kan behöva smälta och fundera över innan man anmäler? Personen har ju anmält, men om det nu dröjde innan anmälan gjordes så tycker inte jag att det ska hållas mot personen.Men jag skulle aldrig vilja att tränaren rider min häst igen så att inte vara välkommen på träningarna som den tränaren har skulle inte vara problem. Det finns ju många tränare, då hade jag valt någon annan.
Ja man lär ju inte vara välkommen på fler träningar direkt plus att man kommer utsättas för diverse skitsnack så tycker det är rimligt att lite betänketid kan krävas
Fast är det verkligen nåt man är intresserad av om tränaren betett sig så illa mot ens häst att man ens överväger att anmäla??
Spinner vidare; fälttävlansvärlden är väl så liten att man kanske är rädd att inte få vara med alls, så att säga? Dvs även för andra tränare.Men jag skulle aldrig vilja att tränaren rider min häst igen så att inte vara välkommen på träningarna som den tränaren har skulle inte vara problem. Det finns ju många tränare, då hade jag valt någon annan.
Det är inte min uppfattning, de tränare jag har kontakt med skulle inte resonera så iaf.Spinner vidare; fälttävlansvärlden är väl så liten att man kanske är rädd att inte få vara med alls, så att säga? Dvs även för andra tränare.
Men nu spekulerar jag.
Låter positivt att höraDet är inte min uppfattning, de tränare jag har kontakt med skulle inte resonera så iaf.
Nja, hästvärlden är liten och ännu mindre om man kommer upp på högre nivåer. Det är många som blundar och till stor del accepterar sämre hantering, hästhållning och ridning för att inte komma på kant med personer som ev kan ta dom vidare.Det är inte min uppfattning, de tränare jag har kontakt med skulle inte resonera så iaf.
Jag är 50+ och har varit i hästvärlden lika länge. De tränare vi tränar för skulle inte avsäga sig oss ifall vi anmälde en annan tränare.Nja, hästvärlden är liten och ännu mindre om man kommer upp på högre nivåer. Det är många som blundar och till stor del accepterar sämre hantering, hästhållning och ridning för att inte komma på kant med personer som ev kan ta dom vidare.
Det är svårt att manövrera sig fram i ridsporten, att behålla kontakt med personer som är viktiga i sporten men ändå stå på sig och säga ifrån när man tycker dom agerar fel, det är inte lätt.
Nja, hästvärlden är liten och ännu mindre om man kommer upp på högre nivåer. Det är många som blundar och till stor del accepterar sämre hantering, hästhållning och ridning för att inte komma på kant med personer som ev kan ta dom vidare.
Det är svårt att manövrera sig fram i ridsporten, att behålla kontakt med personer som är viktiga i sporten men ändå stå på sig och säga ifrån när man tycker dom agerar fel, det är inte lätt.
Fast vill du ge pengar till någon som du anser ha straffat din häst för hårt? Jag skulle aldrig boka tid med den tränaren igen som gjort så mot min häst.Man kan ju vara nöjd med sina träningar även om man inte vill att tränaren rider hästen igen. Det är väl inte konstigt att det är en sak man kan behöva smälta och fundera över innan man anmäler? Personen har ju anmält, men om det nu dröjde innan anmälan gjordes så tycker inte jag att det ska hållas mot personen.
Det känns oerhört gränslöst och kladdigt, det borde inte vara tillåtet att sitta på flera stolar på det sättet.Är det inte lite märkligt att två av ledamöterna i DIN är partners på advokatfirman Gulliksen och att den som är föremål för anklagelserna i den här tråden rider med Gulliksen Equine Law på schabraket? Alltså att ledamöter i DIN sponsrar ryttare via sitt företag. Det känns jävigt imho
Nej alltså, det vore ju sjukt märkligt att vilja träna igen för någon som betett sig så pass illa mot ens häst att man valt att anmäla.Fast vill du ge pengar till någon som du anser ha straffat din häst för hårt? Jag skulle aldrig boka tid med den tränaren igen som gjort så mot min häst.
Det är väl nästan vårt förbunds signum .Det känns oerhört gränslöst och kladdigt, det borde inte vara tillåtet att sitta på flera stolar på det sättet.
Dessvärre är det så. Man skulle rensa upp sa man, med det blev ju bara ännu fler fingrar i syltburken.Det är väl nästan vårt förbunds signum .
Fast vill du ge pengar till någon som du anser ha straffat din häst för hårt? Jag skulle aldrig boka tid med den tränaren igen som gjort så mot min häst.
Mycket märkligt. Helt sjukt liten plaskdamm.Är det inte lite märkligt att två av ledamöterna i DIN är partners på advokatfirman Gulliksen och att den som är föremål för anklagelserna i den här tråden rider med Gulliksen Equine Law på schabraket? Alltså att ledamöter i DIN sponsrar ryttare via sitt företag. Det känns jävigt imho
Nej det skulle jag inte vilja, men jag kan begripa att en del människor har behov av att fundera lite innan anmälan.Fast vill du ge pengar till någon som du anser ha straffat din häst för hårt? Jag skulle aldrig boka tid med den tränaren igen som gjort så mot min häst.
Är det inte lite märkligt att två av ledamöterna i DIN är partners på advokatfirman Gulliksen och att den som är föremål för anklagelserna i den här tråden rider med Gulliksen Equine Law på schabraket? Alltså att ledamöter i DIN sponsrar ryttare via sitt företag. Det känns jävigt imho
Kan det ha varit en av anledningarna att man lämnade över frågan till FEI?Det känns oerhört gränslöst och kladdigt, det borde inte vara tillåtet att sitta på flera stolar på det sättet.
Det är bara att spekulera fritt..Kan det ha varit en av anledningarna att man lämnade över frågan till FEI?
Förutom då att Össjös tävling var internationell.