Lilla Sthlm

falukorw

Trådstartare
Nu har jag fått hem min papper från Lilla Sthlm utställningen i påsk.
Leia går på söndagen, som nr 73 i ring 8. 38 anmälda i rasen så det blir lite att slåss mot.

När ska ni andra ställa? Eller ngn som ska dit och bara titta?

Sv: Lilla Sthlm

Jag ska dit och titta på uppfödaren och min hunds kullbror som ska ställas för första gången. Hade tänkt att ställa själv först men fegade ur. Hade blivit första utställningen isåfall.

Oh vad roligt vad är detta för något?
Alltid spännande med hundaktiviteter på helgerna. Finns det någon hemsida eller ett tidschema att läsa någonstans? Vill gärna se hoffarna :)

Och då har jag fått reda på att Kaiser går in som nr 33 i ring 10. 39 stycken dvärgpinschrar anmälda! :) Startnr 2351.

Vad fan jag vill också ha PM men jag har adressändrat sedan jag anmälde så jag får väl vänta nån extra dag...
men det är väl 78 kineser anmälda i öppen klass "och uppåt". Juniorer och valpar går i en annan ring enligt ringfördelningen

Eller någon som har lust att pm:a vad min jycke går som? Labbehemmets Xander, ring 16, öppen klass och hur många anmälda i klassen

hehe kom ju på att man måste ha nummerlappen för att veta!

men jag fick papprena idag i alla fall.. startar som nr 18 i ring 16 så jag antar att öppen klass hanar går först på morgonen... Skönt! Då kommer vi hem snabbt :angel: :crazy:

Vi ställer våra två schipperkevalpar på lördag i ring 4, vi vet att en av tikarna från samma kull också ska ställas.
Det ska bli kul att se hur det går till för vi vet ingenting.
Jag har tidigare haft 4 schäfrar men bara korat och ställt någon enstaka gång med handler. Nu ska vi ställa själva, ska blir kul att bjuda dom som tittar på lite amatörhandling.

vi kanske ses

persson

Vi ställer på lördag, men eftersom det är sambon som håller reda på utställningsbiten har jag noll koll än så länge hur många som går och vilken ring det är. Tror vi var hund nr 40 eller ngt sånt. :angel:

Nu är vovvan badad och fönad, dax för mig att hoppa in i duschen innan det är dax att sova inför utställningen imorgon.

Kul. då syns vi vid ringen då=)

Ska inte ställa nån, men ska vara moraliskt stöd åt alla geordanishundar=)

Å eran va en bimlis efter en geordanis eller hur? Då får man hejja på er åxå=)

Lycka till!

Jag och lillasyrran ska dit! Tyvärr ska vi inte ställa själva men vi ska dit och titta på vår uppfödare som är en god vän. Heja fram hennes vackra tik :banana:

De Vita Herdehundarna finns i ring 11.
10 st Stabyhoun före, sen är det deras tur.

Ser ni någon med adressen: "vitherdehund.nu" på ryggen så är det undertecknad :D

Godmorgon!

klockan är 05:17 här och nu är det dags att släpa sig upp... hunden gjorde jag iording sent igårkväll men det blir väl liten sista "touch" om en stund också!

*gäääsp*

Lycka till alla som ställer idag! In med resultaten sen när ni kommit hem!
Jag får vänta tills imorrn. Å inte speciellt tidigt blir det heller, skönt då det tar ett tag att gör iordning hunden.

vi åkte ut direkt med en tvåa i kvalitet :cool:

jag har inte läst igenom kritiken än, det kommer...

Hunden uppförde sig som en mupp redan igårkväll och idag på utställningen ville han inte alls vara med, stackarn :(

Uppfödarens tik fick kanon resultat!

1:a Pris
BTKL 2
CK CERT

Go go go Vackra Bianca!! :bow:

Åkte också ut med en tvåa :devil: vi shoppade en leksak till lilla fröken istället :love: :love:

Bara att hoppas att domaren i Västerås om två veckor har kommit ihåg att ta på sig glasögonen så att h*n ser att moppan är finast :angel: :angel:

domaren tyckte min hund var för smal :crazy: Så nu blir det till att göda honom som en gris till västerås om två veckor vi också!

Tyvärr kommer jag inte att ställa mina flat tikar på Lilla Stockholm i år men det är alltid roligt att höra när det går bra för er andra :banana:
Vad är det för raser???

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 449
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 323
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 168
Senast: Hermelin
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 425
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar