Sv: Liksidighet viktig?
Långt uppe i norrland där närmaste tävlingen är 30 mil bort
Även om det här är tävladressyrforumet, vilket jag respekterar, så tycker jag nog att man kan vara en dressyrryttare även om man inte befinner sig på tävlingsbanorna x-antal gånger/år med bra resultat.
Alla som skickligt utbildar hästar, dressyrhästar och älskar ridandet men inte har hästmaterial att tävla på hög nivå då?
Och de som inte har intresse för just tävlingar men ändå rider tävlingsbetonad dressyr och utbildar hästar för att bdet är så kul.
Om man tävlat, lagt det på hyllan och bara rider dressyr för hästens och sin egen skull?
Har man då haltat tillbaka till att bara få kalla sig hobbyryttare?
Måste man vara yrkesryttare med dressyrinriktning?
Är det tävlandet som kan visa vad man kan?
Som sagt tidigare, enligt ditt(tror jag) sätt att mäta kunskaper:
du är aldrig bättre än den häst du sitter på. Så jag tycker nog hellre att det är intresset för och kunskaperna inuti som får sätta titeln. Och vem kan avgöra kunskaperna om man inte tävlar säger ni kanske då? Tja, det har omvärlden inte så mycket med att göra kanske, var och ens eget omdöme får styra vad man kallar sig.
De som skriver en enda bok om sitt liv, är de författare. Eller har de bara skrivit en bok?? Vem är jag att sätta titeln på någon annan?
Sedan kan jag fnysa åt andras val av titlar på sig själva då de inte visar upp en bakgrund som bär upp den. Men likt förbaskat får de välja själva vad de vill ge för intryck utåt genom hur de titulerar sig.
Jag vet inte vad jag är! Alternativ krumelurridande friskvårdande hästtjej kanske...