ligamentskador?

H

hejhopp

Är det någon som har erfarenhet av ligamentskador? Min häst har en konstaterad uttänjning på ligamentet som fäster vid ärtbenet i framknät, båda fram. (enligt veterinär inte helt ovanligt på hopphästar) Ärtbenet hänger lite på röntgen. Har du egna erfarenheter av detta? Behandling, rehabilitering mm.
MVH E

Sv: ligamentskador?

Min häst vrickade sig väldigt svårt och skadade ligament i kotan. Vi använde Back on Track paddar och lindade henne. Hon rids nu som vanligt och är fullt funktionsduglig även om kotan är lite "ful".

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
18 19 20
Svar
397
· Visningar
34 953
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 426
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 049
Senast: Lavinia
·
Hästvård Behöver lite råd och tips!☺ Mitt halvblod på 17 år som jag nyligen köpt fick (vad veterinären trodde då) korsförlamning för 2v sedan...
Svar
3
· Visningar
810
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama