licens för ponny trav. hur gör jag?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare catta_84
  • Startdatum Startdatum
C

catta_84

jag undrar hur jag ska göra för att ta licens för ponny trav? vad gör man? vad kostar det?

tacksam för all info då ja e lite grön på de här

Sv: licens för ponny trav. hur gör jag?

ingen som kan hjälpa mig???

Kontakta närmaste travbana och hör om dom har några kurser. Många travbanor brukar ha såna kurser nu runt höst- och julloven.
Jag tog min licens i vintras, gick en intensivkurs hos min kompis som hade det som projektarbete i skolan:idea: .
Ponnytrav är jättekul:bump: :) !!

ok..
men hur går det till? vad är det man ska kunna?
ja har kör förrut å selat osv....

vad är de man ska plugga på??

Ponnytravet följer storhäststravets regler, så det du ska plugga är allt som står i tävlingsreglemanget från STC. Sen är det vissa regler som är ändrade eller vissa extra regler just för ponnytravet, dessa regler kan du få, antingen från den klubb du ska tillhöra, eller så ringer du till STC och säger att du vill prata med Ylva på ponnytravet, så kan hon skicka allt det material du behöver.
Du kan även ladda hem det material du behöver på SPTF`s sida
Kolla under dokumentarkiv och under Blanketter
Du ska oxå träna voltningen ordentligt...och behöver även regga en kördress.

Ponnytravet följer storhäststravets regler, så det du ska plugga är allt som står i tävlingsreglemanget från STC. Sen är det vissa regler som är ändrade eller vissa extra regler just för ponnytravet, dessa regler kan du få, antingen från den klubb du ska tillhöra, eller så ringer du till STC och säger att du vill prata med Ylva på ponnytravet, så kan hon skicka allt det material du behöver.
Du kan även ladda hem det material du behöver på SPTF`s sida
Kolla under dokumentarkiv och under Blanketter
Du ska oxå träna voltningen ordentligt...och behöver även regga en kördress.

vart hittar ja hennes nummer??? hittar inte de på sidan...

Telefon nummret står längst ner på SPTF`s hemsida... kolla igen så hittar du det.
Annars har du det här...
Svenska Ponnytravförbundet SPTF
Kansliet tel 08-627 21 20 (kundtjänst)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
989
Senast: Cattis_E
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 007
Senast: Freazer
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 337
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025

Omröstningar