Lewa-filmer!

L

liten82

Alexandra filmade mej idag när jag tränade Lewa, så här kommer lite filmer :
Ignorera att jag säger "håll käften Midas" nån gång och pekar med fingret i luften ett par gånger under filmerna :angel:
Midas låg okopplad vid sidan av och muttrade åt nån hund som passerade ;)

"Insättningar":

youtube.com/watch?v=xrowP0KEr0A

Läggande:
http://www.youtube.com/watch?v=GvwobDuRXtw

Linförighet:
http://www.youtube.com/watch?v=1qiWS0CXst0

Det blev några bonusfilmer med Midas, hade inte tänkt träna honom men han var så himla taggad, som filmerna också visar... :)

Ostrukturerad och oklippt fritt följ (där man även får se hur man INTE ska kampa med en hund av vad jag fått höra):
http://www.youtube.com/watch?v=bwsef-Lz2Sg

En inbillad dumruta:

http://www.youtube.com/watch?v=pCoJHxZCT-k

Och början till vår karriär inom freestyle (lr inte..) :D

http://www.youtube.com/watch?v=dufvsOyMd3g

Kommentera gärna filmerna :)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lewa-filmer!

Såg visserligen bara två av dem, men jag tyckte det såg bra ut!
Jag blir jätteavundsjuk när jag ser linförigheten :love:
Tävlar du?
Dröjer ett tag till innan jag ger mig ut på tävlingsbanorna själv, men jag ska ha en LP1...så det så! :D

Såg visserligen bara två av dem, men jag tyckte det såg bra ut!
Jag blir jätteavundsjuk när jag ser linförigheten :love:
Tävlar du?
Dröjer ett tag till innan jag ger mig ut på tävlingsbanorna själv, men jag ska ha en LP1...så det så! :D

Tack :)
Jag tävlar med Midas som är med på "bonusfilmerna", Lewa har jag bara haft drygt 2 månader så vi har en bra bit kvar till tävling!!
Men vi kämpar på ;)

Men hur som haver, det såg jättefint ut!
Lydnadschampionat nästa?
Är du uppe i 3:an?

Men hur som haver, det såg jättefint ut!
Lydnadschampionat nästa?
Är du uppe i 3:an?

Tack för det :bow:
Jag och Midas tävlar i Elit, sist var det bara en hårsmån från första pris så vi satsar på ett sånt tills nästa gång :)
Han kan inte få en Lydnadschampionats-titel eftersom att han är Krypt (och numer kastrerad) men en Lp- Elit titel satsar vi helt klart på :D

Nu ska vi se!

Jag tycker först du har en jättetrevlig kontakt med dina hundar. Sen anser jag att du kanske belönar lite mycket även för halvkassa beteenden. Nu tänker jag specifikt på Lewa's läggande, vissa gånger kryper hon lite med framdelen innan hon hinner ner och det belönar du. Samtidigt kanske jag är petig :angel: Och så skulle jag vilja ha ett snabbare "Ligg" än vad du har, just för att det kommer se ut som "segt läggande" för tävlingsledare och domare då kommandot är utdraget.

Midas är mer min typ av hund! Det jag tycker du missar lite på är i starterna, jag hade velat haft honom i full kontakt innan du startar för maximal koncentration. Han flackar lite i kontakten men det kan säkert bero på att han själv anser att han faktiskt hinner med att glo lite på annat samtidigt. Så mitt tips är att träna starter! Annars mycket trevlig film på ert fria följ, absolut en hund i min smak! :bow:

Jättetrevlig dumruta! Lite orolig i sättandet, vrider på sig och lyfter tassar. Men det är bara att köra på stadgan där! Jag kör det genom att ha hunden kopplad och "dra" lite i den, för att hunden verkligen ska sitta ner ordentligt och tänka "sitt". Man ser även att stadgan inte är den bästa i freestylen, då han liksom står på fjädrar och flyttar på sig lite då och då!

Annars ser ni ut att vara ett mycket trevligt ekipage och jag förväntar mig att du rapporterar om framtida tävlingar och resultat!!

Sen är jag nyfiken på dina byxor, exakt sådana letar jag efter. So tell me, vart köpte du dom? :D

Jaha...då var det inte lustigt att det såg bra ut :D
Det måste vara tråkigt att falla på målsnöret, men bättre lycka nästa gång!
Min lärare var 2 poäng ifrån att få delta i SM sist hon tävlade..det måste också kännts surt.
Ja, men go for it! Jag håller tummarna för en avklarad elit :banana:

Nu ska vi se!

Jag tycker först du har en jättetrevlig kontakt med dina hundar. Sen anser jag att du kanske belönar lite mycket även för halvkassa beteenden. Nu tänker jag specifikt på Lewa's läggande, vissa gånger kryper hon lite med framdelen innan hon hinner ner och det belönar du. Samtidigt kanske jag är petig :angel: Och så skulle jag vilja ha ett snabbare "Ligg" än vad du har, just för att det kommer se ut som "segt läggande" för tävlingsledare och domare då kommandot är utdraget.

Jag vill också ha ett snabbare ligg på henne, så jag jobbar på det!
Såg också på filmen att hon kryper mer än vad jag upplever att hon gör.
Jag kör på lite länge "ligg"-kommandon, annars lägger hon sej inte överhuvudtaget.
Sen är det kanske dumt av mej, men jag är nog inte lika noga med att Lewa ska göra allt så "perfekt" som mina andra hundar.
Jag har inte lika höga mål med henne och hon är en helt annan typ av hund.

Midas är mer min typ av hund! Det jag tycker du missar lite på är i starterna, jag hade velat haft honom i full kontakt innan du startar för maximal koncentration. Han flackar lite i kontakten men det kan säkert bero på att han själv anser att han faktiskt hinner med att glo lite på annat samtidigt. Så mitt tips är att träna starter! Annars mycket trevlig film på ert fria följ, absolut en hund i min smak! :bow:

Jättetrevlig dumruta! Lite orolig i sättandet, vrider på sig och lyfter tassar. Men det är bara att köra på stadgan där! Jag kör det genom att ha hunden kopplad och "dra" lite i den, för att hunden verkligen ska sitta ner ordentligt och tänka "sitt". Man ser även att stadgan inte är den bästa i freestylen, då han liksom står på fjädrar och flyttar på sig lite då och då!

Annars ser ni ut att vara ett mycket trevligt ekipage och jag förväntar mig att du rapporterar om framtida tävlingar och resultat!!

Midas är också mer "min typ av hund", han är underbar att jobba med :D
Jag vet att starterna fortfarande inte är perfekta, har faktiskt inte jobbat med dom sen jag la ut filmer sist och fick kritik där :angel:
Men jag är på väg ;)
Jag tränar jättemkt stadga i både ställade, sättande och läggande, här var han så jäkla taggad att jag nog borde avstått från dumrutan överhuvudtaget, han höll ju på krypa ur skinnet :)
Vågar inte ens tänka på hur fjärren skulle sett ut :eek:

Sen är jag nyfiken på dina byxor, exakt sådana letar jag efter. So tell me, vart köpte du dom? :D

Mina byxor är köpta på brukshundscentrum i Uppsala (tror att det hette så).. Märket är Lundhags och jag kan verkligen rekommendera dom!
Helt klart värda priset (runt 1400:-)!!

Senast ändrad av en moderator:

Jag vill också ha ett snabbare ligg på henne, så jag jobbar på det!
Såg också på filmen att hon kryper mer än vad jag upplever att hon gör!

Midas är också mer "min typ av hund", han är underbar att jobba med :D
Jag vet att starterna fortfarande inte är perfekta, har faktiskt inte jobbat med dom sen jag la ut filmer sist och fick kritik där :angel:
Men jag är på väg ;)
Jag tränar jättemkt stadga i både ställade, sättande och läggande, här var han så jäkla taggad att jag nog borde avstått från dumrutan överhuvudtaget, han höll ju på krypa ur skinnet :)
Vågar inte ens tänka på hur fjärren skulle sett ut :eek:

Mina byxor är köpta på brukshundscentrum i Uppsala (tror att det hette så).. Märket är Lundhags och jag kan verkligen rekommendera dom!
Helt klart värda priset (runt 1400:-)!!

Skönt att du tog kritiken på rätt sätt!

Jag förstår att han var taggad, kanske borde han inte sitta och se när du tränar Lewa? Så att ni får träna i lugn och ro samt inte lära in några ovanor. Såsom pip, dålig stadga och ev. trängande!

Hur fungerar det med konkurransträning för Lewa? Om du binder upp henne och kör Midas först?

Byxorna ska jag genast leta efter! Hur är storlekarna?

Det var därför Midas var med...
För att jag busade med honom innan jag tränade Lewa- med föga framgång :crazy:
Det absolut enda hon bryr sej om är att få godis, och det är väl egentligen tur det, annars vet jag inte hur det skulle gå att träna henne överhuvudtaget :crazy:

Det brukar ändå gå bra att ha honom vid sidan av, han brukar inte stressa upp sej.. Han mest ligger och sover.
Men det var ett tag sen vi tränade och idag har vi i övrigt varit rätt inaktiva :angel:

Annars så brukar han ha gått minst en långpromenad före varje träningspass, samt att jag brukar spara stillastående moment till sist.
Han gnäller ALDRIG, däremot får jag ALLTID 1-2 startskall på början av varje träningspass.
På tävling gör det inget eftersom att skallen kommer på uppvärmningen :)

Liknande trådar

Hundhälsa Startade ju tidigare en tråd om hur voffens bakben "hakade upp sig". (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1189608) Gjorde...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 651
Senast: Philosophia
·
Hundträning Tänkte be om lite bukehjälp för mitt I-landsproblem. Min kille tycker jag har haltat lite vf. Märker det endast ibland och det är...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 583
W
Övr. Hund Min hund gick bort under påskafton, då hade jag haft henne i 11 och 1/2 långa år... Jag gjorde en liten film till hennes minne, vissa...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Mayalv
·
L
Övr. Hund ... lyser med sin frånvaro :eek: Kolla filmen, den säger sitt. Hon bara springer efter godisfickan :angel: Men vi har börjat...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 008
Senast: Krasux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar