Lewas färemålsintresse..

Sv: Lewas färemålsintresse..

Jag tror att jag ska filma Midas när vi kampar, du kommer att bli grön av avund :D :banana:

hahaha nej jag tror inte det :devil:
IMG_7144.jpg

Det finns så det räcker mer än dom har blir bara en belastning för mig.

Hah, de där va väl ingenting ;)
Midas lever för den där förbaskade trasan, jag tror jag skulle kunna hissa upp den i en lyftkran och han hängde kvar..
Så jäklar om det kom en bov och stal den, skulle inte vara så svårt att bussa Midas på honom :idea:
Fast å andra sidan så vore det inte så skoj om de kom en bov med en trasa.. Då skulle Midas bli ett frivilligt stöldgods :angel:

Hah, de där va väl ingenting ;)
Midas lever för den där förbaskade trasan, jag tror jag skulle kunna hissa upp den i en lyftkran och han hängde kvar..
Så jäklar om det kom en bov och stal den, skulle inte vara så svårt att bussa Midas på honom :idea:
Fast å andra sidan så vore det inte så skoj om de kom en bov med en trasa.. Då skulle Midas bli ett frivilligt stöldgods :angel:

Vill inte ha mer kamp än vad dom har ändå sen sen sticker nån med deras trasa då får dom skylla sig själva.

Sen finns det faktiskt hundar som verkligen inte har något som helst föremålsintresse eller kamp. Och då kan du hetsa dom hur mycket du vill utan framgång ;)

Sen finns det faktiskt hundar som verkligen inte har något som helst föremålsintresse eller kamp. Och då kan du hetsa dom hur mycket du vill utan framgång ;)

Jag tror att det är såna hundar han är allergisk emot :angel: :p

min schäfer har nästan ingen kamp eller jaktlust. den var noll och intet när jag fick henne, men nu har hon lärt sig att kampa. jag har hetsat en hel del, och speciellt halvdöda pipleksaker har en bra effekt. sedan gick vi över till att kampa med kopplet och min jackärm(fyyy så får man ju inte göra ;)) och slutligen med rullar och trasor.

men kampen är ändå inte någon höjdare som belöning till henne. vill jag se lite sprutt får jag vackert plocka fram godispåsen.

min schäfer har nästan ingen kamp eller jaktlust. den var noll och intet när jag fick henne, men nu har hon lärt sig att kampa. jag har hetsat en hel del, och speciellt halvdöda pipleksaker har en bra effekt. sedan gick vi över till att kampa med kopplet och min jackärm(fyyy så får man ju inte göra ;)) och slutligen med rullar och trasor.

men kampen är ändå inte någon höjdare som belöning till henne. vill jag se lite sprutt får jag vackert plocka fram godispåsen.

Lewa är som en retriever, hon kommer springande med skor inomhus när jag kommer hem eller när hon är JÄTTEglad över nåt.. Då kampar/leker jag med henne MED skorna (fy på mej med...)
Men man får ju ta de tillfällen som ges :D

Lite, ja visst. Men lite kamp jobbar inte en hund för. Speciellt en hund som fått lära sig att kampa.

En hund som fått lära sej att kampa KAN bli precis lika taggad av det som en hund som alltid varit en "kampare" :)
Det beror nog på var skälet till att hunden inte kampar är!

Det är stor skillnad på en hund som från start vill kampa och kan. Nu pratar jag inte om hundar som är "fogade" att inte våga ta för sig osv. Utan hundar utan naturlig kamp och föremålsintresse.

Har sett MÅNGA hundar med inmonterad kamplust, och hundar som har obefintlig. Groteskt stor skillnad ifrån kamp till kamp. Men visst, visa mig gärna din hunds kamp om några månader igen, och då utan någon form av godisbelöning så kanske jag blir övertygad ;)

Kan tillägga att jag själv har tränat upp min hunds kamp. Han kampar som tusan med de han känner, men pga tillgängligshetsbrist inte med andra. Däremot klarar han inte av att jobba med enbart kampen. Riktigt så stor är inte hans motivation. Jag kan belöna lite, leka en hel del. Men enbart kamp? Som matte monterat in? Nej.

Det är stor skillnad på en hund som från start vill kampa och kan. Nu pratar jag inte om hundar som är "fogade" att inte våga ta för sig osv. Utan hundar utan naturlig kamp och föremålsintresse.

Har sett MÅNGA hundar med inmonterad kamplust, och hundar som har obefintlig. Groteskt stor skillnad ifrån kamp till kamp. Men visst, visa mig gärna din hunds kamp om några månader igen, och då utan någon form av godisbelöning så kanske jag blir övertygad ;)

Sant som du säger!
Men jag misstänker att Lewa en gång haft ett föremålsintresse, men som av olika skäl avtagit och försvunnit helt...
Och om fallet är såndant så hoppas jag att hon kommer att våga ta för sej och kampa för kung och fosterland snart ;)

Sen belönar jag givetvis inte BARA med kamp, men jag vill kunna ha det som en del av träningen!

Jag tror absolut du kan träna upp hennes intresse! Men en hund med naturlig kamplust kan man i stort sett bara belöna med kampdutten. En hund som inte har det naturliga tror jag knappast håller ihop ett helt program för en kampdutt!

Däremot har man stor användning för även upptränad kamp- och föremålsintresse! Jag har fått mycket bättre relation med min hund, då vi kampar, brottas och busar nästan varje dag!

Ska tillägga att jag inte är en godismatarmaskin. Jag belönar min hund med boll, då han iallafall finner det roligt. OCH kamp, men inte bara då skulle han förmodligen gå av planen ;)

Kan tillägga att jag själv har tränat upp min hunds kamp. Han kampar som tusan med de han känner, men pga tillgängligshetsbrist inte med andra. Däremot klarar han inte av att jobba med enbart kampen. Riktigt så stor är inte hans motivation. Jag kan belöna lite, leka en hel del. Men enbart kamp? Som matte monterat in? Nej.

Ja inte kampa han med mig inte :rofl:

:rofl: Kan inte låta bli att tycka att det är lite lustigt att ni måste kampa fram föremålsintresset hos era hundar... hos retrievers är det medfött;)

:rofl: Kan inte låta bli att tycka att det är lite lustigt att ni måste kampa fram föremålsintresset hos era hundar... hos retrievers är det medfött;)

Vart står det nånstans att jag måste kampa fram det hos mina???. Nej du ta o läs igen. Jag har kort när han är 6v gammal o biter i trasa o hänger som en tok i trasan.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Cavalier på 5 år som är så trött! Jag köpte henne när hon var 3 och då var hon kraftigt överviktig men med mer motion och...
Svar
13
· Visningar
1 689
Senast: Guldaskig
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: TeamLundVer
·
Övr. Hund Mila är en omplaceringshuns på ca 3 år som inte visste vad är leksaker. Det tog för henne ca 10 månader för att börja dra när Sherry...
2
Svar
32
· Visningar
5 530
Senast: rahl
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka