Sv: Lewas färemålsintresse..
Gärna
.....
Jag kan filma i efter middag hur jag menar exakt om ni vill.
Gärna
.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror att jag ska filma Midas när vi kampar, du kommer att bli grön av avund
Hah, de där va väl ingenting
Midas lever för den där förbaskade trasan, jag tror jag skulle kunna hissa upp den i en lyftkran och han hängde kvar..
Så jäklar om det kom en bov och stal den, skulle inte vara så svårt att bussa Midas på honom
Fast å andra sidan så vore det inte så skoj om de kom en bov med en trasa.. Då skulle Midas bli ett frivilligt stöldgods
Sen finns det faktiskt hundar som verkligen inte har något som helst föremålsintresse eller kamp. Och då kan du hetsa dom hur mycket du vill utan framgång
Sen finns det faktiskt hundar som verkligen inte har något som helst föremålsintresse eller kamp. Och då kan du hetsa dom hur mycket du vill utan framgång
min schäfer har nästan ingen kamp eller jaktlust. den var noll och intet när jag fick henne, men nu har hon lärt sig att kampa. jag har hetsat en hel del, och speciellt halvdöda pipleksaker har en bra effekt. sedan gick vi över till att kampa med kopplet och min jackärm(fyyy så får man ju inte göra ) och slutligen med rullar och trasor.
men kampen är ändå inte någon höjdare som belöning till henne. vill jag se lite sprutt får jag vackert plocka fram godispåsen.
Lite kan man få fram
Lite, ja visst. Men lite kamp jobbar inte en hund för. Speciellt en hund som fått lära sig att kampa.
Det är stor skillnad på en hund som från start vill kampa och kan. Nu pratar jag inte om hundar som är "fogade" att inte våga ta för sig osv. Utan hundar utan naturlig kamp och föremålsintresse.
Har sett MÅNGA hundar med inmonterad kamplust, och hundar som har obefintlig. Groteskt stor skillnad ifrån kamp till kamp. Men visst, visa mig gärna din hunds kamp om några månader igen, och då utan någon form av godisbelöning så kanske jag blir övertygad
Kan tillägga att jag själv har tränat upp min hunds kamp. Han kampar som tusan med de han känner, men pga tillgängligshetsbrist inte med andra. Däremot klarar han inte av att jobba med enbart kampen. Riktigt så stor är inte hans motivation. Jag kan belöna lite, leka en hel del. Men enbart kamp? Som matte monterat in? Nej.
Kan inte låta bli att tycka att det är lite lustigt att ni måste kampa fram föremålsintresset hos era hundar... hos retrievers är det medfött