Lewas färemålsintresse..

Sv: Kamp som i..?

åh du har förstås aldrig sett en bruksschäfer :rofl: :rofl: :rofl:

kan du lägga ner sandlåde leken nu är du snäll så kan du kan du ju bete dig som den snart 50åring du är.

Sv: Kamp som i..?

och med detta placerade du dig själv i sandlådan före alla andra. nu har jag rapporterat ditt inlägg, för det här var att gå alldeles för långt.

Sv: Lewas färemålsintresse..

Jadå, vem som helst kan förstöra en bra hund... det har man ju sett många exempel på. Men kamp är ingenting som en retriever ska hålla på med överhuvudtaget. Mina hundar bär på allt och har ett enormt föremålsintresse - men jag har aldrig kampat med dem.
Jag förstår för övrigt inte tanken att "föremålsintresse=kamplust" i den här tråden (inte riktat till dig, Grana!)

Ja, jag tänkte att det kanske blir fel när jag skriver. För kamplusten att dra och dra vill man ju inte ha på retriever. Jag kanske bara skulle sagt föremålsintresse. För det är något som jag är säker på min labbe har haft, men att de förra ägarna lyckades ta bort det genom banning.

Japp, jag fyller 48 om ett par veckor och har betydligt mer erfarenhet och kunskap om hundträning än du;) Jag är rätt säker på att jag inte är den enda på forumet som är trött på ditt evinnerliga kamp- och skyddshundstjat... lyft blicken från IPO-träningen så ska du se att det finns en värld utanför denna.

Ja, jag tänkte att det kanske blir fel när jag skriver. För kamplusten att dra och dra vill man ju inte ha på retriever. Jag kanske bara skulle sagt föremålsintresse. För det är något som jag är säker på min labbe har haft, men att de förra ägarna lyckades ta bort det genom banning.
Ja, det är mycket möjligt - det är synd när folk inte förstår sig på retrievers och bannar dem för det de tycker är roligast av allt... sorgligt tycker jag.

Jag förstår preciiis hur det är att ha en hund utan speciellt föremålsintresse. Men vad jag förstått ska en kelpie ha det?

Gör då så här det finns en ignorerlista så sätt mig då där så slipper du mina inlägg. Svårare än så är det inte. Sen skiter väl jag högaktningfullt i vad både du och andra tycker om mitt "tjat" Det är ett forum o jag får tycka vad jag vill så länge jag håller mig inom forumets gränser.

Ska du börja tala om för mig nu hur duktig du är nu också jisses lider du av nåt speciellt eller? efter som du är bättre än mig på hund och har hundar som kan jobba i 35timmar utan belöning tror du jag bryr mig i vad du kan o har???? Du behöver inte meddela det igen för det är redan glömt hur duktig du är. Såg ju filmer med din lille hund knappast nåt som inponera hunden fladdra åt alla håll o kanter o noll kontakt så så duktig var du.

Senast ändrad:

Gör då så här det finns en ignorerlista så sätt mig då där så slipper du mina inlägg. Svårare än så är det inte. Sen skiter väl jag högaktningfullt i vad både du och andra tycker om mitt "tjat" Det är ett forum o jag får tycka vad jag vill så länge jag håller mig inom forumets gränser.

Ska du börja tala om för mig nu hur duktig du är nu också jisses lider du av nåt speciellt eller? efter som du är bättre än mig på hund och har hundar som kan jobba i 35timmar utan belöning tror du jag bryr mig i vad du kan o har???? Du behöver inte meddela det igen för det är redan glömt hur duktig du är. Såg ju filmer med din lille hund knappast nåt som inponera hunden fladdra åt alla håll o kanter o noll kontakt så så duktig var du.
Å herregud... snacka om sandlåda:rofl: Kan du försöka hålla dig till ämnet och ge tjejen nåt annat råd än att kampa, tror du?
Och förresten, min lilla hund o noll kontakt; var det den här du menade?
http://s174.photobucket.com/albums/w114/piafernqvist/?action=view&current=ellie_linf.flv
Det här var en av de första gångerna vi körde linförighet överhuvudtaget och vitsen var inte att det skulle vara perfekt, jag ville bara visa hur en Berger des Pyrénées ser ut.
Nu tycker jag att vi återgår till ämnet - jag ser ingen anledning till att diskutera mer med dig i den här tråden.

Jag förstår preciiis hur det är att ha en hund utan speciellt föremålsintresse. Men vad jag förstått ska en kelpie ha det?

Då har du förstått helt rätt!! :crazy:
En Kelpie SKA ha det, men denna är ett undantag...
Men jag tror nog att det finns där, eller, har funnits, jag hoppas att det går att få fram igen :)

Å herregud... snacka om sandlåda:rofl: Kan du försöka hålla dig till ämnet och ge tjejen nåt annat råd än att kampa, tror du?
Och förresten, min lilla hund o noll kontakt; var det den här du menade?
http://s174.photobucket.com/albums/w114/piafernqvist/?action=view&current=ellie_linf.flv
Det här var en av de första gångerna vi körde linförighet överhuvudtaget och vitsen var inte att det skulle vara perfekt, jag ville bara visa hur en Berger des Pyrénées ser ut.
Nu tycker jag att vi återgår till ämnet - jag ser ingen anledning till att diskutera mer med dig i den här tråden.

Jag tycker hon gick jättefint på den filmen. Jag ser inget fladdrigt hit och dit... Och kontakt var det ju också.... utan boll PIRU ;)

Ska du börja tala om för mig nu hur duktig du är nu också jisses lider du av nåt speciellt eller? efter som du är bättre än mig på hund och har hundar som kan jobba i 35timmar utan belöning tror du jag bryr mig i vad du kan o har???? Du behöver inte meddela det igen för det är redan glömt hur duktig du är. Såg ju filmer med din lille hund knappast nåt som inponera hunden fladdra åt alla håll o kanter o noll kontakt så så duktig var du.[/B].

Fast med sådana här inlägg visar man inte speciellt stor respekt för andras åsikter och andras råd. Man måste väl också kunna ta att folk ifrågasätter en ibland? Vi tränar ju alla med olika metoder och det är så vi utvecklas, genom att lyssna på varandra. Sen väljer man själv vad man vill använda sig av. Om man har en bra metod så är det ju inget problem, då kan du lugnt och sakligt förklara varför just din metod är bra! Finns ingen anledning att komma med pikar hit och dit om vare sig någons ålder eller någon annans träning.

Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva henne.. Men hon är "innesluten", nästan lite "zombie-lik". Hon är inte alls som en Kelpie brukar vara.
Så fort hon tror att något väntas av henne så blir hon antingen dödsfjantig och hoppar och bits i händerna, eller så går hon helt enkelt bara därifrån och lägger sej.
Oftast det sistnämnda.

Hon tar också väldigt sällan ögonkontakt, när man säger åt henne "sitt/ligg" så lyder hon, men utan att titta på en.
Snarare tvärtom, hon väljer att verkligen titta bort!

Det är ju uppenbart att hon inte själv har någon egen vilja till arbetet, så jag funderade lite: varför avlar uppfödaren på henne?

Angående det här med att träna sådana här hundar så är det extremt utvecklande, jag har själv kämpat på som bara den med min tik och jag har aldrig lärt mig lika mycket på någon annan hund jag jobbat med, tränat eller tävlat.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Cavalier på 5 år som är så trött! Jag köpte henne när hon var 3 och då var hon kraftigt överviktig men med mer motion och...
Svar
13
· Visningar
1 689
Senast: Guldaskig
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: TeamLundVer
·
Övr. Hund Mila är en omplaceringshuns på ca 3 år som inte visste vad är leksaker. Det tog för henne ca 10 månader för att börja dra när Sherry...
2
Svar
32
· Visningar
5 530
Senast: rahl
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka