Leva med en häst?

C

cafu

Fick en intressant tanke...

Om man hade en rätt så ohanterad unghäst som man jobbade med en liten stund varje dag, och som man hade en del duster med.

Vad tror ni skulle hända om man flyttade ut i skogen med den och levde där ensam med hästen. Man åt tillsammans, sov tillsammans, förflyttade sig tillsammans. Levde 24 timmar om dygnet tillsammans. Hur lång tid tror ni det skulle ta innan hästen accepterade en som ledare och följde en överallt lös? Utgå från att man så gott man kunde försökte kommunicera på ett sätt som hästen kunde förstå.

Lite flummigt kanske men skulle vara intressant att prova nån gång :rofl:

Bort med alla störningsmoment i den normala tillvaron, inte heller skulle andra hästar finnas där, bara du och hästen, dygnet runt.

Sv: Leva med en häst?

Oh, det hade varit riktigt tufft! Hade varit något att testa på problemhästar. :p

Det hade nog blivit ett sjuhelvetes förtroende mellan människa-häst men hästens inställningar till andra saker sedan hade nog varit ganska osäker.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 906
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 265
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 185
Senast: Gunnar
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 245
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar