Letar efter min kvinna!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för rimmen!! :D
Tror ni det är TS på bilden?? Känns lite som det är ngr grabbar som sitter och garvar åt det hela, man lägger väl inte in en kontaktannons med bild på ett hästforum?:confused:
till TS om detta är på riktigt, jag tror man ska undvika hästtjejer om man vill ha en "egen" kvinna, Troligt är att du kommer komma efter hästen och ev andra familjemedlemmar.

Tack för rimmen!! :D
Tror ni det är TS på bilden?? Känns lite som det är ngr grabbar som sitter och garvar åt det hela, man lägger väl inte in en kontaktannons med bild på ett hästforum?:confused:
Varför inte? Som sagt var, jag tror han har massor med pm i sin inkorg.

Fast hittills har väl ingen varit elak?
Man skojar om att han raggar på buke men inte med nedsättande ord om hans person eller utseende. Någon vill diskutera hans ordval - men det är inte heller på ett nedsättande vis.
Någon har väl skojat om hans snickarbyxor och jag om att hans hus verkar kallt.
Men inga personangrepp.
Förklara gärna hur du ser på det för det tycker jag är intressant.

Hade jag varit ts hade jag tagit illa upp. Hade jag ärligt skapat denna tråden hade jag antagligen känt mig förminskad.

Det kan skämtas, inga problem. Problem för mig är när det skrattas åt mig, inte med mig. Och jag är inte direkt en känslig person, tvärtom är jag ganska tålig och brukar inte ta åt mig. Men det är något som händer på buke ibland, och jag tror att det är för att så många dras med och så blir det bara fler och fler och så försvinner människan som skapat tråden. Kvar är dom som sitter och skrattar.

För mig är det enkelt, jag tycker inte om att känna mig utsatt, jag tycker inte om när någon annan känner sig utsatt. Därför skrev jag mitt förra inlägg.

Hade jag varit ts hade jag tagit illa upp. Hade jag ärligt skapat denna tråden hade jag antagligen känt mig förminskad.

Det kan skämtas, inga problem. Problem för mig är när det skrattas åt mig, inte med mig. Och jag är inte direkt en känslig person, tvärtom är jag ganska tålig och brukar inte ta åt mig. Men det är något som händer på buke ibland, och jag tror att det är för att så många dras med och så blir det bara fler och fler och så försvinner människan som skapat tråden. Kvar är dom som sitter och skrattar.

För mig är det enkelt, jag tycker inte om att känna mig utsatt, jag tycker inte om när någon annan känner sig utsatt. Därför skrev jag mitt förra inlägg.
Du missuppfattade förmodligen mitt inlägg eftersom det var ironiskt. Jag ser inte det som skrivits i tråden som mobbning. Vill man lägga ut en annons så håller man sig lämpligen till sajter/forums avdelningar där annonsering är tillåten.

Är man så känslig kanske man bör kika runt lite på forumet innan man gör en egen tråd? Jag har läst runt i nästan alla forumdelar och jag tycker inte att det känns fritt fram för kontaktannonser, det finns det liksom andra hemsidor för. Kanske tar vi regelbundna användare illa upp av att han svansar in från ingenstans och antar att vi vill flytta hem till hans gård?

Jag tyckte trådstarten var sådär klämkäckt skriven och med en liten attityd av "här har ni drömmannen, kvinnor!" att det liksom inte gick att ta på allvar... Att TS sen inte kom tillbaka för att utveckla någonting gjorde att i alla fall jag kände att det var fritt fram för lite trams :p

Fast man borde väl få vara fri att lägga ett inlägg på ett forum utan att bli utsatt för diverse påhopp?
Det beror väl på vad man lägger för inlägg? Det är väl ingen rättighet att stå oemotsagd heller? Jag har i alla fall inte haft för avsikt att vara elak eller hoppa på TS som person, utan enbart skämtat om ett inlägg som känns väldigt malplacé här på Buke.

Att vistas på internetforum är lite som att gå på krogen. Om man kommer till ett nytt ställe kan det vara läge att känna av stämningen genom att kolla in andra sällskap eller mingla lite stillsamt. Om man i stället hoppar upp på ett bord och släpper en brakskit för att få uppmärksamhet och vara rolig(inte riktat mot TS) så får man räkna med risken att effekten inte blir den önskade. Lyckligtvis så kan man smita ut obemärkt och komma tillbaka någon annan dag - eller leta reda på något ställe där man trivs bättre. Det betyder inte att de andra närvarande - inte ens stammisarna! - bedrivit någon slags mobbing eller kommit med påhopp.

Att vistas på internetforum är lite som att gå på krogen. Om man kommer till ett nytt ställe kan det vara läge att känna av stämningen genom att kolla in andra sällskap eller mingla lite stillsamt. Om man i stället hoppar upp på ett bord och släpper en brakskit för att få uppmärksamhet och vara rolig(inte riktat mot TS) så får man räkna med risken att effekten inte blir den önskade. Lyckligtvis så kan man smita ut obemärkt och komma tillbaka någon annan dag - eller leta reda på något ställe där man trivs bättre. Det betyder inte att de andra närvarande - inte ens stammisarna! - bedrivit någon slags mobbing eller kommit med påhopp.
:bow::bow:

Och jag hade garvat läppen av mig åt all humor och tänkt att jag nog borde läst runt lite först.

Underbart beskrivet! Kunde inte låta bli att rimma till den scenen :laugh:

Mannen från gården i skogen
med snickarbyxor och hundar
Har anlänt till Bukarekrogen
och vet inte alls vad som stundar...

Han hoppar upp på närmaste bord
och säger: "Hallå, titta hit!"
Utan att yppa förklarande ord
släpper han ut en brakskit!

Bukarna tittar runt på varann
Stämningen tämligen paff
"Är den där mannen verkligen sann?!"
Skämt över vin från karaff

Mannen smiter undan i flamset
reaktionen blev inte som tänkt
Kvar sitter vi och njuter av tramset
"En brakskitare, så befängt!"

Så nykomling, lyss till mitt ord:
Besökare på den här krogen
vill inte ha skit på sitt bord,
stanna då hellre i skogen!

Underbart beskrivet! Kunde inte låta bli att rimma till den scenen :laugh:

Mannen från gården i skogen
med snickarbyxor och hundar
Har anlänt till Bukarekrogen
och vet inte alls vad som stundar...

Han hoppar upp på närmaste bord
och säger: "Hallå, titta hit!"
Utan att yppa förklarande ord
släpper han ut en brakskit!

Bukarna tittar runt på varann
Stämningen tämligen paff
"Är den där mannen verkligen sann?!"
Skämt över vin från karaff

Mannen smiter undan i flamset
reaktionen blev inte som tänkt
Kvar sitter vi och njuter av tramset
"En brakskitare, så befängt!"

Så nykomling, lyss till mitt ord:
Besökare på den här krogen
vill inte ha skit på sitt bord,
stanna då hellre i skogen!

Du är verkligen i högform! :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 774
Övr. Barn I tråden "Välkommen till Holland" skrev jag att en annan "dikt" hade gett mig än mer tröst när jag fick mitt -vid födseln- blinda barn...
Svar
8
· Visningar
1 373
Senast: Tabitha
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 597
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur