Leta efter stallplats eller häst först?

Sv: Leta efter stallplats eller häst först?

Nu har jag nästa en boxplats :) men jag har inte börjat provrida hästar, jag har bara ringt på två och en av dem var redan såld.

Hej:)När jag skulle köpa häst så hittade jag stallplatsen först och sedan hästen. Det är ganska skönt att veta att man får ha sin häst i närheten där man bor och framför allt att den har någonstans att bo.
Lycka till!:D

KL

Jag skulle leta stallplats & häst parallelt till att börja med.
När du hittar en stallplats du vill ha skulle inte jag ha väntat utan tagit den direkt, det är ju alltid bättre att ha stallplatsen klar!
Hittar du en häst innan du får stallplats får du väl försöka prata med ägaren och förklara din situation. När du hittar en stallplats du vill ha skulle inte jag ha väntat utan tagit den direkt, det är ju alltid bättre att ha stallplatsen klar!

Lycka till:)

det kan även vara bra att kolla vad det har för rutiner i de olika stallen, vad gäller vid utsläpp, intag, lunchfodringar osv. Turas de om måste ju ju vara beredd på att åka upp vid bestämda tider, ev. även mitt på dagen.
Jag hade en stallplats redan innan jag tog hem hästen, där jag hade honom i ett halvår ungefär, innan jag flyttade till de stallet jag önskade ha honom i.

tycker du ska fixa stallplats innan, att åka runt o provrida under tiden gör väl inget, kan ju säga att drömhästen är den man allra sist trodde det skulle vara! lycka till :)

de e bäst att leta lite samtidigt men jag skulle nog söaka stallplats först för tänk om du hittar drömhästen och allt är perfekt men sen så kan du inte köpa den pga att de inte finns stallplats förens om två månader! jag ska få foderponny nf från ett stuteri finns 4 att välja mellan men alla är uthyrda (förutom 1 eller 2 av) men de e inte säkert att de kommer behålla den. min mamma hadde häst i ett stall förut och där vill vi komma in men just nu är de fullt och ingen planerar att flytta så vi letar plats i lite andra stall sålänge som man kan ha ponnyn i tills stallplatsen blir ledig. flummit inlägg hoppas du fattade nått!:p

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 104
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 724
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 404
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 422
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar