Leker med människor

Elin_B

Trådstartare
Min häst (7 år) har alltid haft lite svårt för flockliv. Han blir ofta utstött och ibland jagad av flockledaren och då hästar försöker hälsa/klia honom så springer han iväg.

Nu har han blivit bättre, men det värsta är att jag tror han ser MIG som en lekkamrat.
Han har alltid varit ganska busig och när man går på promenader så kastar han med huvudet och taktar lite.
Jag har tidigare bara tyckt att det var kul och joggat lite med honom samtidigt som jag pratar uppmuntrande.

Nu har han börjat bralla och försöker dra igång mig genom att nypa mig och sedan skaka på huvudet. Ibland gör han små språng och småstegrar och även om han ser väldigt glad ut är det inte roligt att stå bredvid...

Jag brukar säga åt honom på skarpen och han ser ut att ta åt sig, men efter 2 min har han glömt det igen...

Hur ska jag få honom att förstå att jag inte är någon lekkamrat?

Sv: Leker med människor

Kan tilläggas att på stallet där han står finns inte möjlighet till utevistelse med kamrater, så han har inte mycket möjlighet till "normal fostran"...

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
773
Senast: ryujaneiro
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 213
Senast: Migo
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 986
Senast: Bapelsin
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 326
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar