Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det som gör att mathavre är bättre än pasta?
Pasta är ju oftast gjort på durumvete. Innehåller mindre kolhydrater än matvete. Medan matvetet innehåller mer protein och fett.
Jag har inte stenkoll på alla sorters pasta som finns men matvete bryts långsammare ner vilket är en fördel för en person som har det behovet för att hålla insulinet stadigare. Dessutom har det klart bättre värde med protein som ger en längre mättnadkänsla och är bra då det inte får blodsocker nivåerna att snabbt gå upp. Längre mättnadskänsla för att undvika att småäta och längre spjälkningstid tycker jag är klara fördelar.

Idag är en jobbig dag. Jobbigare än dom flesta andra. Jag sover skit på nätterna, ont i kroppen hela tiden, jag tycker inte om mitt jobb (har kollat AF utan resultat...) och jag saknar I fruktansvärt mycket. Inte ens 2 månader har gått, det känns som ett år :( skitliv.

Idag är en jobbig dag. Jobbigare än dom flesta andra. Jag sover skit på nätterna, ont i kroppen hela tiden, jag tycker inte om mitt jobb (har kollat AF utan resultat...) och jag saknar I fruktansvärt mycket. Inte ens 2 månader har gått, det känns som ett år :( skitliv.
:heart:heart:heart

Jahapp, då vart man i Götet igen. Jag å min stora trut som sa att jag hellre kör i Göteborg än Stockholm. Det har jag fått äta upp, men det har löst sig. Släpet har hängt med hela dan hittills, vet inte vad de hittar på till mig i eftermiddag eller om jag får åka hemmefter nästa lastning.

Plugga istället? Så du kan få ett mer stimulerande och mindre slitsamt jobb?

Eftersom det var en suv som körde på mig och jag satt i en ganska låg Mitsubishi Carisma så tog smällen över mitt ben i dörren. Men förarsätet trycktes över handbromsen och hela bilen blev ramsned :( Jag klarade mig med änglavakt. Hade lite glassplitter mellan fingrarna. Gick omkring själv när ambulansen kom (och fick skäll av dem för att jag rörde mig :angel:). Fick åka in och göra kontraströntgen och hela bidevitten, en natt på observation. Han som körde på mig minns jag inget av. Men jag kom från stopplikt och blev därför vållande, trots att han körde för fort, körde om i korsning och körde i spärrområde :rage: Min lilla fina bil var bara att skrota :( Det är därför det numera är en fartkamera på gamla e4an vid Svista :angel:
Men gud! :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Nyss inkommen från en runda med Ammo, blev en kort en då min käre far skulle lämna av min nya telefon. Tji fick jag för den kan bara mamma hämta ut så det får bli imorgon.
Ammo ligger och hässjar, han är inte värmekänslig normalt sett men när det blir 20 grader out of the blue märker även han av det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar