Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ätit tårta så det står ut ur öronen:p .Tur det händer en gång om året bara :laugh:.Tänkte träna och tvätta bilen men fick besök så det blev inget av det

Stort grattis på födelsedagen!
best-25-hunting-birthday-cakes-ideas-on-pinterest-hunting-cakes-regarding-birthday-cake-ideas-hunting-pertaining-to-your-own-home.jpg

Tittade mig i spegeln i lite dåligt ljus och upptäckte en svagt grönskimrande skugga vid höger ögonvrå!
Tittade närmar och visst. Jag har ett blåmärke där.

Hur hela friden kan man få ett blåmärke vid ögat utan att ha slagit sig. Det enda jag gjort är att försiktigt lymfmassera.
Jag är uppsvullen så jag ser ut som en blek bifftomat i nyllet. Kinder som tekakor. Det går åt en hel del lyftdränage för att jag ska se vettigt. Synen påverkas också av för mycket ödem.

Baskade kortison!

Skitjobbigt men har för mig att blodkärlen kan brista lättare? :( Ta hand om sig själv. Hur länge måste du äta kortison? Det är bra på många sätt, men urrkas för bieffekterna. Äter du ordentligt? Nu när du har lite mer tid att ta hand om dig själv utan stress över framtiden - grattis till nya jobbet!!! - så hemlyxa till det :up: Du om någon förtjänar det. Dessutom måste du samla krafter till hösten så det blir en fair fight..... :angel:

Ut i solen och få lite färg på kinderna så ser du ut som en riktig bifftomat istället. :D

Så går det när man vaknar tio i tre, man sitter och spammar Buke i all ensamhet. Var i Stockholm för att en skelningsexpert ännu en gång skulle konstatera att jag inte skelar, tredje eller möjligtvis fjärde, har tappat räkningen. Detta konstaterades också mycket snabbt. Efter lite testande hit och dit där det konstaterades att jag byter öga konstant och'skannar' och ögonen rullar oavbrutet, så gick skelningsexperten iväg och konsulterade läkaren som för två veckor sedan konstaterade att jag skelar. Efter en halvtimme - mycket stressad för att inte vill missa bussen hem - kom hon tillbaka och sa att jag inte skelar och att de båda vill ta ett helhetsgrepp och undersöka om det kan vara något fel på linserna som sattes in i samband med starroperationen så journalkopior från Globens ögonklinik ska inhämtas. En gråstarrskirurg ska konsulteras liksom deras avdelningschef. Möjligtvis går det framåt. :meh:

Lyckades dessutom ta med mig två böcker av mina lådor som syster har förvarat för mig och stuva in dem i mitt extremt lilla förråd. Min strategi var att bara slänga in alla böckerna och forcera dörren tills jag kunde låsa den. Min syster som arbetar med infrastruktur och samhällsplanering sa åt mig att gå åt sidan och sedan omorganiserade hon det inte bara så att jag fick in båda boklådorna utan för att det såg ut att bli mer rum efteråt. Jag är en typisk, Karlssons klister, det håller när allting brister, typ. Iofs, att klistra är en oanat bra lösning. :up:

Lång dag idag och ingen sömn i går natt gjorde att jag tog med mig en spätta med remouladsås på vägen hem, åt, och trillade ihop och somnade. Nu är jag klarvaken och alla andra sover :down: Är dessutom helt rådbråkad och stel som en pinne, som sagt vem behöver gym när man kan släpa matkassar?

Dags att försöka få plats i sängen, verkar som Pälsfröken tycker hon med all rätt ska ta upp så mycket plats hon kan och lite till. :meh:
Om ca 1 timme är det dags att gå upp och starta dagen så känns som ett ganska klokt beslut. Maten idag blev inte före 03:00 men fick i min macka och nyponsoppa till slut, alltid något. :up:
Herr JB du har väl inte så mycket att göra nu för en och annan har väl puttat undan dig så komsi komsi hit med dig!

Drömde att jag inte fick luft ett antal gånger i natt och vaknade av det
Har ingen nässpray så säkert därför
Måste köpa på vägen hem sen

En mugg kaffe försöker ge mig lite tröst och kraft efter att Herr JB svek. :crazy: Men den här dagen kan ju bli bra ändå, idag kommer ju nya frysen :bump: Men jag vågar inte riktigt tro på det förens den är på plats riktigt.

Jag har just kommit hem efter en lang dag med mycket jobb ... och en STOR middag pa Nachos med chili ... :angel: Den sista veckan har jag forsokt overtyga mig sjalv att det mesta hor till min diet ... det maste nog snart bli andring pa det. suck.

I dag korde jag en mycket interessant "scent detection" lektion ... ett par "rangers" som letar efter bajs efter Red Tree Voles (nagon sorts gnagare) nagon sorts gnagare som lever i trad (barr trad?) har i var grannskap men som ar nara att hamna pa "endangered" list. De haller pa med nagon sorts bedomning om deras status som nastan endangered. ...
Jag korde Princess Diva genom "labbet" med gnagar bajset ... och BOY, tyckte hon att det var en interressant lukt att leta efter. Undrar hur mycket problem det kommer att ge mig nar jag ar ute i naturen och sparar. :cautious: :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar