Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gnäll. Det är fan inte speciellt roligt när det börjar domna massor längs med ryggraden. Min bromsmedicin har väl i princip hunnit gå ur kroppen nu inför nästa dostillfälle, och de senaste gångerna har kroppen bråkat märkbart mer ungefär den här tiden :cautious:

Jag fick ett i-landsproblem. En i grannskapet vill skänka bort hästgödsel och jag behöver ju det till mina odlingar. Men frågan är när ska jag ha ork att hämta? (Och i smyg håller jag tummarna att de som har dyngan är som ett par före detta grannar och kan tänka sig leverera hem till mig med traktor.)

Gnäll. Det är fan inte speciellt roligt när det börjar domna massor längs med ryggraden. Min bromsmedicin har väl i princip hunnit gå ur kroppen nu inför nästa dostillfälle, och de senaste gångerna har kroppen bråkat märkbart mer ungefär den här tiden :cautious:
Kram

Jag och katten har suttit en stund nu i mörkret på utemöblerna utanför stallet som togs ut idag. Så nu har vi premiärsuttit där!

Nu har jag värk under fötterna. Omysigt. Måste verkligen skaffa nya skor och kassera ett gäng. Kanske behöver köpa inlägg. Frågan är vilka? Finns så många att välja bland.
Köpte tidigare ett par men de var helt värdelösa. Blev som en liten kulle under fotsulan. Mycket irriterande.

I veckan kommer en släkting från Finland på besök. Det ska bli jätteroligt! Mamma kommer också vara här under den tiden så får väl städa lite extra innan bara.

Hemma efter jobbet och har läst ifatt. Jag klarar ungefär halvtid på jobbet innan ryggen pajar. Det är mammahelg nästa helg och dottern undrade om jag inte kunde boka in massage för min rygg och sen kan vi gå och äta sushi på stans bästa ställe. Och massören har semesterstängt! Fast vi kan ju äta sushi ändå, men jag tycker att det är motigt att åka in till stan. Klart att det finns fler massörer men inget ställe i närheten av sushistället.

Ska snart till biblioteket och lämna tillbaka lite utlästa böcker + låna nya. Funderar på lite mer receptböcker denna gång. Behöver ny inspiration. Sedan ska jag till affären och köpa jäst, mjöl och vitkål till marsvinen. Tacka vet jag en syster som kan leka lite privatbank. Nackdelen är att september/oktober kommer se likadan ut och jag får redan panik..
Äter marsvin jäst och mjöl??

Jag fick ett i-landsproblem. En i grannskapet vill skänka bort hästgödsel och jag behöver ju det till mina odlingar. Men frågan är när ska jag ha ork att hämta? (Och i smyg håller jag tummarna att de som har dyngan är som ett par före detta grannar och kan tänka sig leverera hem till mig med traktor.)
Äsch. Det visade sig att dyngan är spånblandad. Så ska jag ha nåt som är rent från spån får jag mocka ur hagen. Kanske är det värt att köpa dynga i påse i stället?

Jaha, nu är frågan, hur lång tid tar det för en pytteliten rosa tablett att knäcka en härdad nattmänniska? Eller är det bara så att den gör att man sover bättre när man somnat och inte alls gör mig trött :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar