Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på om jag ska se nästa avsnitt av The Sinner eller inte.

De avsnitt jag sett har varit rätt otäcka. Mår illa och är ledsen efteråt. Fast jag vill veta hur det går.
Låter nog bli. :(

Räta på ryggen, sträck på dig och tänk: dom har intresse då får dom betala om du ens vill göra affärer med dom.
Jag hade funderat flera gånger om det är värt det med sånt skamligt förslag.
Vad ger det mig? vad ger det företaget? vad ger det mig för bild ut mot kunderna som jag har och speciellt den återkommande kundkretsen? Är det bra/dåligt för mina framtidsplaner?

Jag tycker det känns som mycket kan stå på spel att fundera noga på.
Ja, jag har iaf bestämt mig för att höja priset på mina kassar lite grann (20 kr bara, så ingen stor höjning),och tror jag säger att om företaget vill köpa for dom det för det gamla priset (ex moms då) och ett fast antal, till exempel 10 eller 15 st. Jag vill sälja och fp ut lite reklam men inte för inga pengar alls.

Sista mötet på ingång och sen får jag åka hem. Börjar fem imorgon bitti så jag antar att jag ska försöka ta mig i säng hyfsat omgående.

Borde äta något. Kolkar/lyssnar fortfarande på stjärnornas stjärna.
Har iaf svarat företaget nu...

"Hej igen! Jag ber om ursäkt för att jag dröjt med återkoppling. Helgen har varit lite för intensiv (håller på att totalrenoverar huset jag ska flytta till om ett par veckor) så har helt enkelt inte hunnit med.
Jag har kollat lite med kollegor i branschen (andra som syr och säljer) samt räknat lite på det.
Jag kan tyvärr inte göra något åt priset, utan du får köpa kassarna för 55 kr/st ex moms, och dom större kassarna med tryck kan du få köpa för 100 kr/st (ex moms) så där blir det lite rabatt iaf.
Har dessutom valt att höja mitt pris ut mot kund på de tygkassar jag syr till 89 kr st (tidigare 69 kr), då jag fick insikt att jag är på tok för billig.
Om du tycker det låter bra så hoppas jag vi får ett bra samarbete :)
Om du tycker det är för dyrt kan jag tyvärr inte göra så mycket mer, då jag värderar mitt eget hantverk :)"
Får se vad jag får för svar...

Var till min Vc och sjukgymnasten där. Fick stötvågsbehandling på mitt trasiga knä och kinestejp.:crazy: Slösurfat lite. Kvällsfika, dumburken och mata fiskar nu.
I morgon är jag ju ledig:banana: Ska till magläkaren på fm, sedan kommer min BS på em.
Packa och posta snäckor till en tjej också. Innan de tar över karet...:wtf:

Då var allt klart för deklarationen .Har haft en jobbig dag på jobbet .Bossen sa förut att det blir lugnt med frusna trummor men nu när allt vatten börja komma igång så visar det sig att vissa har frusit och det som är mer trist är att efter snödikningen kan det vara runt 3 meter att skotta sig ner till trumman och snön är svårskottad då den frusit ihop men ska få hjälp med lastbilen och kranen och skotta fram dom i morgon .Tog 4 st idag och jag behöver inte gå på gymmet ikväll

Jag har ett vad med en kompis att jag ska klara av att inte äta ute på en vecka!
Sjukt nog går det ÖVER förväntan! Kvällens middag blev hemlagat potatismos (såklart) med mycket äggula, smör, en skvätt grädde. Till det kyckling med dragonsky

Måste medge att det blev jävligt gott!

Visa bifogad fil 13618

Hoppas du gör en daglig uppdatering med vad du äter för det där såg gott ut ;)

Gillar att han gjorde maten ,även om han hade fått en smäll för valet av rätt.:yuck:
Det är riktigt avancerad mat när det görs i mitt kök. Gott, billigt och matlådor så perfekt med andra ord :heart
Jag förstår att det var gott @Marita73 :up:

Kraftig allergikänning eller flunsan.
Nu känner jag mig grymt elak men hoppas på allergikänning :nailbiting: Hur som så krya på dig!

Bra svarat @Trott :banana:

När du har ångan uppe @skerper så kan du gärna ta min deklaration med och trixa ihop. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar