Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart dags att bege sig iväg på möte med jobbet. Får se om det blir givande.
Hoppas det :up:

Cykelpumpen ligger i sambons bil, som befinner sig på annan ort :mad:
Då slipper du vara ute och cykla :p

Funderar på att ge blod. Tror mitt ingrepp (sterilisering) räknas som ”mindre med hårda instrument” och då är det en månads karens = snart klar.
Väldigt bra initiativ :love:

Gå och knacka på hos grannen och säg att jag sa att han ska blåsa upp cykeldäcken. :angel:
Om du har lika blåst granne som jag har @Grodan så är tanken väldigt

Jag har badat och därefter ringt ett samtal. Nu ska jag strax äta. Jag har inte någon aptit men en krämig pastasallad borde gå ner.

Du har badat, jag är förvånad :p Låter som god mat.

Jag väntar på att diskmaskinen ska bli klart den får för sig att öppna luckan mitt i programmet så vill inte lämna den obevakad. Efter att jag slitit med disken :angel: förtjänar jag en dusch.

Så trött. Galet trött. Ska ta mig i kragen och fixa ponnyernas mat, servera den och sen duscha tror jag.

Kroppen/hjärnan vill ha godis men Nope!

Hjärnan har tagit en time out. Jag tog en tupplur på 3 timmar tidigare idag och sen åkte jag iväg för att hämta ett par paket. Jag kände mig helt pantad och groggy men lyckades klara av det i alla fall. På vägen ut från det ena stället välte jag nästan ett ställ med varor.

När jag kom hem uppdaterade jag ena shopen med grejer men nu gör jag inget mer idag.

Jag har ett vad med en kompis att jag ska klara av att inte äta ute på en vecka!
Sjukt nog går det ÖVER förväntan! Kvällens middag blev hemlagat potatismos (såklart) med mycket äggula, smör, en skvätt grädde. Till det kyckling med dragonsky

Måste medge att det blev jävligt gott!

AF29773F-3BDD-4397-9005-BEB47A276E8C.webp

Hoppas det :up:

Då slipper du vara ute och cykla :p

Väldigt bra initiativ :love:

Om du har lika blåst granne som jag har @Grodan så är tanken väldigt

Du har badat, jag är förvånad :p Låter som god mat.

Jag väntar på att diskmaskinen ska bli klart den får för sig att öppna luckan mitt i programmet så vill inte lämna den obevakad. Efter att jag slitit med disken :angel: förtjänar jag en dusch.
Det blev en dryg timmes promenad istället, så nu har jag ont i fötterna. :meh:

Har varit i huset en sväng, satte in lite hyllplan och tre lådor, samt tejpat de fönster vi ska måla imorgon. Nu lyssnar/kollar jag på avsnitt två av stjärnornas stjärna och funderar, ett annat företag vill köpa några av mina tygkassar, men jag verkar vara för billig enligt kollegor i branschen (andra som syr och säljer), och företaget som vill köpa vill ha billigare pris än vad det ligger på redan... Det skulle innebära att min lön för mödan är i snitt med en barnarbetare i ett u-land :meh:

Har varit i huset en sväng, satte in lite hyllplan och tre lådor, samt tejpat de fönster vi ska måla imorgon. Nu lyssnar/kollar jag på avsnitt två av stjärnornas stjärna och funderar, ett annat företag vill köpa några av mina tygkassar, men jag verkar vara för billig enligt kollegor i branschen (andra som syr och säljer), och företaget som vill köpa vill ha billigare pris än vad det ligger på redan... Det skulle innebära att min lön för mödan är i snitt med en barnarbetare i ett u-land :meh:

Räta på ryggen, sträck på dig och tänk: dom har intresse då får dom betala om du ens vill göra affärer med dom.
Jag hade funderat flera gånger om det är värt det med sånt skamligt förslag.
Vad ger det mig? vad ger det företaget? vad ger det mig för bild ut mot kunderna som jag har och speciellt den återkommande kundkretsen? Är det bra/dåligt för mina framtidsplaner?

Jag tycker det känns som mycket kan stå på spel att fundera noga på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar