Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja, ja och nej, det är jag själv som har ansvaret, tittar lite skamset på @tanten och har väl inte klarat det pga av andra orsaker. Det finns inte så mycket mer hjälp jag kan få, min läkare har ändrat insulin tills ett mer långverkande som förhoppningsvis ska hjälpa mig ligga stabilare. Men till syvende och sist är det diet och livsstil som är det som räknas. Har blivit skickad till dietist så många gånger att jag talar om för dem exakt vad, hur ofta och i vilka mängder jag ska äta sedan ler vi mot varandra och behöver inte träffas flera gånger :grin:

Däremot kan och ska vården ha koll på att jag mår bra i övrigt, dvs, blodtryck, blodfetter, ögon, känsel i fötter och händer. Andra eventuella endokrina och autoimmuna sjukdomar, All förebyggande. Eller som min läkare sa en gång för flera år sedan, det är inte diabetes du dör från (förutom under extrema och akuta omständigheter).
Hahaha
Jag är ditt bukesamvete :devil:

Flyttade till rätt tråd :D inte bland kattbilder

Yay! Hittade flera. Hmm, största och billigaste (särskilt idag) är Clas Ohlson, 10% rabatt idag, gratis frakt. Ca 100kr billigare än den näst billigaste. Störst kapacitet och maxvikt, men ful som attan! Fruktansvärt ful. Men om jag ändå måste köpa en så kanske utseendet inte spelar så stor roll?

8871469154334.jpg
Jag har en rosa. Men det skiter jag i. Den funkar bra

Snart står jag inte ut! Svettas som en gris, värmevallningar. Hela tiden...
Dryper svett om mig, fast jag sitter bara still. Och nu börjar det vara varmt ute...
Husläkaren säger att det är för hög dos av Levaxin, så nu äter jag lägre dos = likadant med det.
Gyn säger menopaus - fick medicin för det = likadant där.
Endokrin ska skicka mig på prover, men när kommer remissen dit?

Nästa helg är det meningen att jag ska börja jobba helg. :(Jag vet var men inte mkt mer. Visserligen har jag varit hemma denna vecka pga sjukdom. Men man vill ju veta i tid hur att allt ska funka med tider, kort, skåp och kläder mm. Som vanligt är min chef seg när det gäller sådana saker
Och dessutom ska jag vara ledig en dag i veckan sedan, tisdagar. Då borde jag vara ledig nu på tisdag?:confused:

Mer och mer problem med HDD blir värre och värre ju längre jag håller på Desperationen når snart kritisk nivå. Men kommer inte betala ett sexsiffrigt belopp för att kanske återskapa filerna. :arghh:

Spammar Buke för att lugna mig :crazy: Bättre än att gå till Pressbyrån.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar