Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis @Tranan :banana:

Nu ar det dags att starta dagen.
I dag regnar det inte och temperaturen haller sig mellan +15 - +20*C eller varmare beroende pa om solen tittar fram eller inte, sa jag kanner mig helt nojd aven utan sol ... sa lange det bara inte regnar.

Äsch är vild efter något att knapra på men hittar bara tre påsar sötmandel :arghh: Nej, jag ska inte gå till Pressbyrån. Sitter på händerna.

Edit; Hittade en påse valnötter! Alltid något. Kan man göra något med mandlar? Eftersom jag har en provisorisk krona så vill jag inte gärna bita sönder något.

Så fint väder men idag blev det en innedag.
Satt ute en stund mitt på dagen och det var underbart, men att bo en trappa upp är bökigt
Ska fixa galler så dörren kan vara öppen sen utan att katten kan gå ut.
Hon får gå ut i koppel hon

Äsch är vild efter något att knapra på men hittar bara tre påsar sötmandel :arghh: Nej, jag ska inte gå till Pressbyrån. Sitter på händerna.

Edit; Hittade en påse valnötter! Alltid något. Kan man göra något med mandlar? Eftersom jag har en provisorisk krona så vill jag inte gärna bita sönder något.
Tror den klarar det,jag ska gnaga majskolvar med en provisorisk 4 tands bro :nailbiting:

Och nu straffar sig dagens arbete :mad:, så nu är frågan om jag ska ta 8km med hundarna innan jag sätter mig i soffan o inte kommer upp på ett par timmar.

Jag och granndottern har tagit en mysig ridtur. Aramis körde sitt paradnummer och drog av sig en sko, fram den här gången.
När vi ridit klart kom även grannen över och sen har vi tre bytt ut stolpar, slagit ner resterande ordentligt och bytt all tråd i mellanhagen. Det blev så fint :love:

Nu har jag en pizza i ugnen, superhungrig!

Jag knaprar just nu på vitkål med pesto. Riktigt gott!

Mandlar är goda som de är eller i tex te eller någon sås

Hemma från fisket . Satt på fel ställe först men sen hittade jag fisken hade på en så stor att linan gick av men fick mina 5 ST . Det var så varmt att jag satt i bar överkropp. Ansiktet ser ut som en överkokt kräfta och det svider rejält . Så nu har jag ätit stekt röding och nu blir det en tupplur

Mina s.k. vänner dansar som katten runt het gröt. Jag ger upp. Har blivit paria som nybliven mamma och räknas inte längre. De tycker det låter jättekul om jag skaffar ny medryttarhäst och låtsas inte om det jag skriver om att tid, lust och energi finns att fortsätta på nuvarande. Den andra medryttaren erbjöd mig t o m att ta en dag från henne. Min man tog just bort dem som vänner på Fb och tja, ska man orka bry sig om att göra detsamma? De kommer aldrig be om ursäkt för de kommer aldrig anse att det gjort något fel. Eller ska man bara låtsas som ingenting och låta det rinna ut i sanden och ta någon hästdag/månad när de behöver hjälp? De vill att jag promenerar honom iaf.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter