Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äsch är vild efter något att knapra på men hittar bara tre påsar sötmandel :arghh: Nej, jag ska inte gå till Pressbyrån. Sitter på händerna.

Edit; Hittade en påse valnötter! Alltid något. Kan man göra något med mandlar? Eftersom jag har en provisorisk krona så vill jag inte gärna bita sönder något.
Du får undvika att tugga just där ;)

Mina s.k. vänner dansar som katten runt het gröt. Jag ger upp. Har blivit paria som nybliven mamma och räknas inte längre. De tycker det låter jättekul om jag skaffar ny medryttarhäst och låtsas inte om det jag skriver om att tid, lust och energi finns att fortsätta på nuvarande. Den andra medryttaren erbjöd mig t o m att ta en dag från henne. Min man tog just bort dem som vänner på Fb och tja, ska man orka bry sig om att göra detsamma? De kommer aldrig be om ursäkt för de kommer aldrig anse att det gjort något fel. Eller ska man bara låtsas som ingenting och låta det rinna ut i sanden och ta någon hästdag/månad när de behöver hjälp? De vill att jag promenerar honom iaf.
Det hade jag tackat nej till. Jag hade sagt att mina ambitioner med att vara medryttare är betydligt högre än att promenera hästen. Tråkigt att det blivit så, hoppas du hittar nån annan trevlig häst med tillhörande ägare.
Jösses, ibland undrar jag verkligen hur folk tänker.

Det hade jag tackat nej till. Jag hade sagt att mina ambitioner med att vara medryttare är betydligt högre än att promenera hästen. Tråkigt att det blivit så, hoppas du hittar nån annan trevlig häst med tillhörande ägare.
Jösses, ibland undrar jag verkligen hur folk tänker.

Han är under rehab nu så rids varannan dag och promeneras varannan. Vet inte om jag kommer erbjudas någon enstaka riddag länge fram som sista reserv eller om det bara är något de säger nu för att slippa säga upp mig öppet.

Mina s.k. vänner dansar som katten runt het gröt. Jag ger upp. Har blivit paria som nybliven mamma och räknas inte längre. De tycker det låter jättekul om jag skaffar ny medryttarhäst och låtsas inte om det jag skriver om att tid, lust och energi finns att fortsätta på nuvarande. Den andra medryttaren erbjöd mig t o m att ta en dag från henne. Min man tog just bort dem som vänner på Fb och tja, ska man orka bry sig om att göra detsamma? De kommer aldrig be om ursäkt för de kommer aldrig anse att det gjort något fel. Eller ska man bara låtsas som ingenting och låta det rinna ut i sanden och ta någon hästdag/månad när de behöver hjälp? De vill att jag promenerar honom iaf.
Rent krast släpp dina vänner eftersom de inte ser DIG. Du är fortfarande Du!
Skaffa en annan medryttarhäst och ta inga pass från din förra eller så när de behöver avlastning då de behandlade dig så där.
Var tydlig med att det inte är OK!
Lycka till du hittar säkert någon snart!

Ok då är jag med!
Men får du någon hjälp? Ditt blodsocker har varit högt många gånger den senaste tiden?

Nja, ja och nej, det är jag själv som har ansvaret, tittar lite skamset på @tanten och har väl inte klarat det pga av andra orsaker. Det finns inte så mycket mer hjälp jag kan få, min läkare har ändrat insulin tills ett mer långverkande som förhoppningsvis ska hjälpa mig ligga stabilare. Men till syvende och sist är det diet och livsstil som är det som räknas. Har blivit skickad till dietist så många gånger att jag talar om för dem exakt vad, hur ofta och i vilka mängder jag ska äta sedan ler vi mot varandra och behöver inte träffas flera gånger :grin:

Däremot kan och ska vården ha koll på att jag mår bra i övrigt, dvs, blodtryck, blodfetter, ögon, känsel i fötter och händer. Andra eventuella endokrina och autoimmuna sjukdomar, All förebyggande. Eller som min läkare sa en gång för flera år sedan, det är inte diabetes du dör från (förutom under extrema och akuta omständigheter).

Rent krast släpp dina vänner eftersom de inte ser DIG. Du är fortfarande Du!
Skaffa en annan medryttarhäst och ta inga pass från din förra eller så när de behöver avlastning då de behandlade dig så där.
Var tydlig med att det inte är OK!
Lycka till du hittar säkert någon snart!
Så här tänkte jag med @Heulwen. Dom fåren allt få klara sig utan dig tycker jag!

Hade jag haft hästen uppstallad hade jag ridit. Jag red när bebis var nykläckt sedan blev det stressigt när han ratade pappan så jag ställde av.

Och nu är det dags att sätta igång men vad lång startsträckan är :eek:

Kvar idag är att steka pannkakor till morgondagens frukost i bilen på väg till badet :d

Har införskaffat fullt rimlig dörrmatta

B6E7B8EE-DCA3-440E-91E6-4A886E29D718.webp

Nu käkar jag svamppasta med riven parmesan och sippar på ett glas rödvin :d

Lite lättrörd idag.

En bukefalist vidarebefordrade något oerhört rart till mig och jag blev alldels tårögd.

Fåglarna tjatar utanför fönstret och jag ser att snön smält runt min stomme till tunneln så jag kanske kan sätta upp den imorgon?

Gott mos - jag är ju kommunalanställd så jag kan slappa lite lagom....
(börjar inte förrän om två månader och kan drälla runt med gott sambete tills dess. Jag HAR ju ett jobb. )

Skål!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar