Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis bråkat än en gång med min lärare. Jag har äntligen listat ut varför det sitter som berg framför mig att göra varenda inlämningsuppgift. Om uppgiften är att svara på en fråga och jag svarar på den så får jag påbackning på att hen vill ha ytterligare 5 vinklar på det hela för att jag ens ska bli godkänd. Det står inte i uppgiften. Jag blir lixom aldrig godkänd på första, alltid en massa kompletteringar som ej står i uppgiften.
Jag får normalt A på mina inlämningar så det här känns helt absurt. Dessutom förklarar läraren för mig både vad jag inte kan klara av i studier och livet och hur jag känner/ska känna mig. I dag sa jag ifrån, hen ska inte förklara för mig vad jag klarar av och inte, ej heller hur jag känner om saker och ting. Det enda vi tycks vara överens om är att vi inte förstår varandra. :meh: Jag saknar lärarna på min gamla skola.

Har precis bråkat än en gång med min lärare. Jag har äntligen listat ut varför det sitter som berg framför mig att göra varenda inlämningsuppgift. Om uppgiften är att svara på en fråga och jag svarar på den så får jag påbackning på att hen vill ha ytterligare 5 vinklar på det hela för att jag ens ska bli godkänd. Det står inte i uppgiften. Jag blir lixom aldrig godkänd på första, alltid en massa kompletteringar som ej står i uppgiften.
Jag får normalt A på mina inlämningar så det här känns helt absurt. Dessutom förklarar läraren för mig både vad jag inte kan klara av i studier och livet och hur jag känner/ska känna mig. I dag sa jag ifrån, hen ska inte förklara för mig vad jag klarar av och inte, ej heller hur jag känner om saker och ting. Det enda vi tycks vara överens om är att vi inte förstår varandra. :meh: Jag saknar lärarna på min gamla skola.

Vilken idiot :rage:

Det är reklam på tv.
Nu fortsätter Ellen. Jag ligger på sängen och försöker samla tankarna, behöver ringa vc om flera saker men vet inte om jag minns alla. :confused:

Nämen hej pollen :meh: Jag nyser, snörvlar och ögonen rinner, jag tror att det är något som har kommit igång. Jag kände mig helt väck på seminariet idag men det gick åtminstone, förutom att jag råkade göra en trippelnysning med micken på till mina kamraters asgarv. :o:D Nu har jag tagit tablett och ska kika lite närmare på monografier och fundera ut ett uppsatsämne. :nailbiting: Jag vill så mycket och har svårt att skära ner och strama ihop, det är bara 7,5 hp så det ska vara rätt litet. Men min handledare har förtroende för mig åtminstone och tror att det blir bra bara jag formulerar en problemställning. :cautious: Eller åtminstone ringar in ett området och inte fladdrar över tid och rum i massor av tankar. :angel:

Jag jobbar på. Skulle behöva ta mig iväg till en kiropraktor :banghead:
Idag har jag anmält mig till en språkkurs, arabiska for nybörjare :rofl: jag är verkligen ingen språkbegåvning så vi får väl se hur det går. Vet inte när den börjar dock, är en ABF kurs, och skulle köra igång när tillräckligt många anmält sig :cautious:

Idag har jag anmält mig till en språkkurs, arabiska for nybörjare :rofl: jag är verkligen ingen språkbegåvning så vi får väl se hur det går. Vet inte när den börjar dock, är en ABF kurs, och skulle köra igång när tillräckligt många anmält sig :cautious:

Nackdelen med ABF.. Jag hade anmält mig till en mönsterkonstruktionskurs men har inte hört nåt om den ens blir av. Anmälan var i november..

Ägaren ställde in provridningen och säger att han ska höra av sig på söndag för att boka om den. Jag antar att någon är på väg att köpa hästen och att han vill behålla mig som back up om den köparen skulle dra sig ur. :down:

Kom precis hem från stallet. Vi har varit iväg med lintott och tränat i ridhus för första gången :love:. Visserligen bara lätt longering i grimma, men det är ändå ett jättekliv framåt att vi åkt iväg med transporten, gått in i ett ridhus och överlevt speglarna där inne :D .
Nu ska det ätas, duschas och sen iväg till ortopeden för en ny koll av benet där hunden bet för snart två år sedan

Ska träna en ny kollega om en timme och jag har knappt hunnit förbereda mig. Men tanken är att jag mest ska prata om vad jag gör, vilket jag borde kunna snacka på rätt bra om ändå, så tar lunch istället :D

Åh vad kul, jag skulle också vilja göra nåt sånt

Kollar igenom bilderna som sambon tog idag. Han är helt uppenbart ingen mästerfotograf :D
90B74020-2815-46AB-A04D-448F6A15A2EB.webp

@cili Din sambo är verkligen inte mästerhästfotograf :D. Men din häst - vilken sagohäst!! :love:

Vilken knepig värdelös :turd:lärare. Bra att du sa ifrån läraren har väl för 17 inte med ditt privata att göra? om du inte själv tar upp något och vill ventilera om något för det kan kännas bra att den vet något spciellt som är i livet för tillfället. Hejja dig @EmmaW :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila