Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trä en plastpåse över speglarna.

Har hängt fodersäckar på strategiska platser och det verkar fungera :idea: Det är inte speglarna som den lilla rackarna far på utan fönsterrutor där det blir en spegelbild och jag har tydligen många fönsterrutor som ger en ypperlig spegelbild :meh:

Har varit samma här i flera dagar. Känns också jättemärkligt när det är så blött i markerna som det är överallt.
Mja fast där det inte står vatten eller ligger snö så är det istället knastertorrt fjolårsgräs och det brinner väldigt bra :crazy:
Tex i mina sommarhagar som bägge har en liten kulle där är det snustorrt medan det står vatten i dikena. Och varje vår brukar det vara flera gräsbränder här då folk eldar ris men tänker inte på att fjolårsgräset är rena rama tändveden och så sprider det sig blixtsnabbt :down:

Mja fast där det inte står vatten eller ligger snö så är det istället knastertorrt fjolårsgräs och det brinner väldigt bra :crazy:
Tex i mina sommarhagar som bägge har en liten kulle där är det snustorrt medan det står vatten i dikena. Och varje vår brukar det vara flera gräsbränder här då folk eldar ris men tänker inte på att fjolårsgräset är rena rama tändveden och så sprider det sig blixtsnabbt :down:
Jo, jag kanske tar för givet att folk som eldar har koll på sånt....:crazy:

Hur mår du nu du nu Efter OP och allt strul med M??

Jag har blivit av med stygnen och smärtan så efter operationen mår jag riktigt bra :)

Det är fortsatt strul med M. Jag vet att jag måste släppa honom och jobbar på det. Fortsätter träffa honom tills jag är redo att släppa helt. Han får ta en hel del skit från mig nu men verkar tycka det är värt det. Hans val!

Vaknade med huvudvärk :down: Tyckte att jag kunde överleva så jag åkte till jobbet. I bilen satt jag och kallsvettades såpass att tröjan blev fuktig :crazy: Ska hälla i mig lite acetylsalicylsyra med koffein nu och se om det hjälper, annars får jag åka hem igen!

Det var väl en envis :devil: sädesärla. Jag satte upp fodersäckar på insidan av transportens fönster för jag tänkte det skulle minska reflektionen men nu har den hållit på i tio minuter och flaxa och hacka på fönstret :rage: Va fan liksom :eek: Måste jag ut och tejpa igen varenda fönster :arghh:

Ja men precis! Bönderna ligger så sjukt mycket efter för de inte kan köra på sina marker och så är det risk för brand liksom?
Fast det är ju snustorrt på vissa ställen som ligger högt och soligt samtidigt som det är rejält blött i dikeskanterna och på lägre ställen. Och just för att många tror att det är blött så eldas det ris med risk för spridning. Likadant varje vår

Det är jättemärkligt att man inte sover när man är gravid, jag upplevde samma sak och en äldre släkting hävdade att det var för att man tränade kroppen inför den kommande bebisen. :cautious: Men jag höll på att bli tokig på att jag inte sov en hel natt när jag väntade första. När jag väntade andra så var det svårt att avgöra om det var första barnet eller graviditeten som väckte mig på nätterna. :meh::D Sen är det säkert en bunt som får sova även när de är gravida :meh: men många som jag har pratat med har upplevt samma sak. :D
För mig beror det mest på att jag är kissnödig hela tiden.
Men efter jag skrivit här somnade jag mycket riktigt om och sov till strax före 10. Ljuvligt!

Yes fick tid för klippning av hunden den 23/4
Det är "long time overdue"
Kommer krävas en hel del kammande och borstande innan inlämning för att det inte ska bli extrakostnader :wtf:

Sitter och väntar på att få vinterdäcken bytta. De verkar ha fullt upp här, tar längre tid än vanligt.

Kom på att hästarna ska vaccineras nu i april, bäst att ringa veterinären pronto!

Det blev ingen mätning idag och ponnyn lever farligt :mad:
Nu måste jag boka nytt mättillfälle, på en ledig dag, och till dess försöka klura ut hur jag ska göra. Han blir värre för varje gång vilket är helt obegripligt och sjukt störigt. Det innebär att allting skjuts upp ännu mer :mad:

Grammatikprovet avklarat och rättat. 95,29% rätt fick jag :)
Har en uppgift som ska in nästa vecka. Tänkte väl hinna börja på den i eftermiddag men nu tycker jag att jag förtjänar en paus och tar en tur till Rusta för att kika på en ny gardinkappa till sonens rum. Så åker till stan en sväng.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar